Vad hände med mina Siameser? :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias G
    • June 2015
    • 190

    Vad hände med mina Siameser? :)

    Upptäckte något lustigt idag... när jag av en slump satt å spanade in i tanken så såg jag mina 2 siamesiska algätare nästan helt gråa/bleka, deras svarta linje var helt bort och dom "kivades" med varandra vad det verkade, några sekunder / minut senare var dom helt i sin ordinare färg... någon som sett något liknande förut? eller kan säga vad det beror på ... väldigt skumt
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Sådant kan hända med fiskar. T.ex. om man kollar på dom när ljuset tänds så har de oftast en helt annan färg.
    Sedan kan de också få andra färger när de leker och bråkar
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Mathias G
      • June 2015
      • 190

      #3
      Ja det har jag märkt tidigare, mina 2 Siameser gillar inte varandra... väldigt revihävande har jag märkt

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Har man 2 st så är det nästan givet att de bråkar. Dessa fiskar bör man ha en grupp av
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • MonkanS
          • December 2011
          • 861

          #5
          Hahaha... jo de kan vara väldigt tuffa mot varandra. Jag hade tre sådana från start. Två av dom slogs ibland så fjällen yrde. Eller iaf nästan. Nu har jaga bara en ensam siames kvar och den har ingen att kivas med.
          Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
          http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

          Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

          Kommentar

          Arbetssätt...