Botior

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tanteva
    • September 2015
    • 1399

    Botior

    Prakt botia har ju ett spännande beteende , sover på botten mm mm mm . Min fråga är är det fler botior som gör så ? eller är det den enda i botia familjen som har det beteendet ?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Rätt många botior har ett rätt likartat beteende
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305

      #3
      Jag hade pakistanbotior förr och dom är riktigt roliga att kolla på. Om dom sover på botten vet jag inte. Men dom äter snäckor som man inte vill ha Dom blir inte så stora som praktbotior heller och är vackra tycker jag. Jag skulle vilja ha såna igen känner jag...

      Kommentar

      • tanteva
        • September 2015
        • 1399

        #4
        men ojsan det ger mig hopp att ev ha några när jag ändrar bestånd... vill säga slutar med guppy för jag kan som sagt inte ha fler kar än =D det finns ju en botia som ser lika dan ut men är mindre . Va kul att dom har sånt kul beteende fler =D

        Kommentar

        • tanteva
          • September 2015
          • 1399

          #5
          hittade en jag ville prova Botia striata ,annars var ju den där yoyo botian ursnygg =D

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            #6
            Ja den är snygg botia striata och den blir ju inte heller så stor såg jag men jag hade totalt glömt bort att pakistanbotiorna ger knackande ljud ifrån sej. Det var skitcoolt minns jag nu

            Kommentar

            • tanteva
              • September 2015
              • 1399

              #7
              ja det får nig bli på försök... för jag har ju så mycket av allt och natrulig avgång är ju en smart variant =) låter kanske barskt... dessutom så har dessa så himla skoj betteende =D

              Kommentar

              Arbetssätt...