Kön sundandanio axelrodi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Karin_z
    • November 2011
    • 47

    Kön sundandanio axelrodi

    Någon som vet hur man ser om en sundandanio axelrodi är hona eller hane?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Det står angivet i Zoopets artbeskrivning https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1831&SOK=1
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Karin_z
      • November 2011
      • 47

      #3
      Tack för ditt svar. Jag har läst den men tänker att det kanske varierar mellan olika färger och att någon kanske har erfarenhet av just "min" sort. Jag har den blåa sundandanio axelrodin. Jag har 16 st varav hälften har svart analfena och andra hälften röd analfena. Jag tänker att de svarta är hanar och röda honor? Eller har jag då fått med mig 16 hanar?

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Risken är nog stor att du har fått 16 hanar. Du hittar mer att läsa om könsskillnaderna för arten på seriously fish (en mycket bra fiskhemsida) http://www.seriouslyfish.com/species...anio-axelrodi/
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Karin_z
          • November 2011
          • 47

          #5
          Ok bara att gilla läget då!

          Kommentar

          • terasque
            • April 2015
            • 47

            #6
            Hej, jag har 5st i mitt nanokar och jag har 4st med genomskinlig fena och en med svart. Vet inte hur det är med röda, men i affären fick jag höra att honorna har genomskinliga.
            35L planterat växtakvarium ][ Projekttråd <- Försök till aquascape

            Kommentar

            Arbetssätt...