Slöjstjärt + ? = sant

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Isabella
    • February 2004
    • 102

    Slöjstjärt + ? = sant

    Villka andra firrar går bra ihop med slöjstjärtar??
  • Oscar Cederqvist
    • November 2002
    • 6546

    #2
    Guppy, Molly, Platy mm.
    Oscar Cederqvist

    Kommentar

    • Anja91
      • January 2004
      • 16

      #3
      Nehe! Slöjstjärtar är kallvattensfiskar och kan hållas med andra kallvattensfiskar som guldfisk och bitterling. Guppys, mollys och platys är tropiska fiskar!
      Anja

      Kommentar

      • peppito
        • December 2003
        • 1612

        #4
        fast slöjstjärtar klarar även lite varmare temperaturer också. Så jag håller med om guppies och mollies. Men då bör inte slöjstjärtarna vara för stora.
        "du ångrar bara det du inte gjorde"

        Kommentar

        • Oscar Cederqvist
          • November 2002
          • 6546

          #5
          Slöjstjärtar kan hållas i temperaturer upp till 26c utan problem. Samma som att guppys m kan hållas i 20c. Det hade du vetat om du inte bara kollat på artbeskrivningarna.
          Oscar Cederqvist

          Kommentar

          • nilssonnet
            • January 2004
            • 603

            #6
            Jag hade Black Mollys tillsammans med mina guldfiskar och slöjstjärtar. Det sket sig, mollysarna var bitska och elaka slöjstjärtarna och guldfiskarna. Slängde ut mollysarna.
            Na klar!

            Kommentar

            • Isabella
              • February 2004
              • 102

              #7
              JAg har guppys nu men de verkar ha råkat ut för något o många av dem håller på/har att dött. Guldfisken mår dock bra. Som OM nu alla skulle dö skulle jag vilja skaffa några andra polare till honom men helst inte guppys den här gången..

              Kommentar

              • Kramfors
                • January 2003
                • 7265

                #8
                Det finns olika varianter på Slöjstjärt http://www.goldfishinfo.com/gallery/Goldfish-Photos
                http://www.kramforskoi.com/

                Kommentar

                • Isabella
                  • February 2004
                  • 102

                  #9
                  Jag har nog standard..Inte den med stort huvud! Dom är så fula!

                  Kommentar

                  • Nicolette
                    • May 2003
                    • 52

                    #10
                    Eftersom slöjstjärtar/guldfiskar är sociala fiskar, så tycker jag att du ska skaffa en kompis av samma art till din fisk. Om jag inte har fattat det fel så har du 1 st slöjstjärt, därav mitt råd att skaffa en till.
                    Lycka till! + =

                    Kommentar

                    • Isabella
                      • February 2004
                      • 102

                      #11
                      Just nu har jag 1 + några döende guppys (tragiskt..) så jag frågar ifall alla skulle dö, vilka fiskar jag bör inskaffa som nya vänner.

                      Jag tycker det är lite trist med bara slöjstjärtar, men jag har tydligen otur med andra arter Kanske hittar någon trevlig guldfirre i någon kul färg istället!

                      Kommentar

                      • Tibbelina
                        • March 2004
                        • 3

                        #12
                        Jag hade oxå mollys och även svärbärare med mina slöjstjärtar, men det var ingen hit! mina sötnosar fick inte vara ifred så mollys och svärdbärarna åkte ut.
                        Tibbelina

                        Kommentar

                        • Isabella
                          • February 2004
                          • 102

                          #13
                          Ok, men vilka fiskar passar ihop med guldisen då?

                          Kommentar

                          • lottalove
                            • March 2004
                            • 5

                            #14
                            Jag har två slöjstjärtar, en mal och en liten groda som är hur snälla som helst. Tyvärr ahr vi problem med andra fiskar. Köpte Guppies här om dagen och i början var det en hane som jagade sljösisarna, nu gör alla guppiesarna det! Jag blir så arg! Är enda lösningen att ta upp guppiesarna, eller kan man göra något. Jag vill inte ha två akvarier. Finns det någon risk att även andra guldfiskar och slöjisar attackerar mina stackars luggslitna slöjstjärtar?

                            Kommentar

                            • Fawkes
                              • February 2004
                              • 246

                              #15
                              Har själv stora hantelciklider med mina slöjstjärtar vilken fungerar mkt bra! Har man ett stort akvarium kan ju det vara ganska kul...har även haft platy, silverhajar , sötvattensflundra & kuhlii.ål med dem.
                              Mvh /Anna
                              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=178191

                              Kommentar

                              Arbetssätt...