Kan en Praktbotia äta en Neontetra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Liten
    • November 2003
    • 24

    Kan en Praktbotia äta en Neontetra?

    Hej!
    Ska precis starta mitt kar igen och tänkte skaffa ett stim Neontetror. Där i ska även mina Praktbotior få bo (för att slippa sniglarna). De är ganska stora, ca 10 cm. Kan det hända att de får i sej tetror av misstag? hade en Silverhaj förut som åt en tetra/ natt (dyr hajmat), vill inte upprepa samma misstag.

    Tacksam för snabbt svar (de har en superbra deal på neoner i min djuraffär) MVH // Tessan
  • preske
    • July 2003
    • 37

    #2
    Skulle inte tro det. Konstigare saker har ju iofs hänt...
    Diskus Alenquer/Turkos
    A. Cacatuoides Orange Flash
    C. Sterbai/Aenus
    L 200
    LDA 01
    L 260

    Kommentar

    • Liten
      • November 2003
      • 24

      #3
      Tack, då törs jag kanske köpa mitt stim innan alla erbjudandet försvinner.

      Kommentar

      • Theriss
        • April 2003
        • 66

        #4
        Har också en silverhaj som käkar upp fiskar.. fast den tar bara de som redan dött. Men praktbotiorna har i alla fall inte käkat på nån av neontetrorna eller nån annan fisk för den delen.
        *Sophie*

        Kommentar

        • pi
          • January 2004
          • 57

          #5
          Jo det kan de!!!
          Jag har tittat på då jag köpt ett gäng nya små neontetror.
          Först nafsade de på dem och när en blev lite skadad bet den ena praktbotian av den på mitten och åt upp.
          Praktbotiorna var då c:a 5-6 cm och bodde i mitt mindre kar.
          Nu då de bor i det större och har växt till sig har det inte hänt fast där finns neontetror och andra tetror där.
          300 l Sällskaps
          12 l Räkor

          Kommentar

          • jonathan475
            • March 2004
            • 22

            #6
            Jag har tjugo neontetror det har dött tre på ett halvår, och dom har inte blivit uppätna av av Praktbotiorna 6 cm stora. Jag tycker praktbotian är en snäll fisk.
            /Jonathan

            Kommentar

            Arbetssätt...