Fisk Fajt!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • _Stina
    • March 2004
    • 70

    Fisk Fajt!!

    Hejsan

    Mina slöjstjärtar äter på varandra.... Vad ska jag göra åt det? Sära på dom? Eller leker dom bara?

    Skulle gärna vilja ha ett svar! Kramizz Stina
  • _Stina
    • March 2004
    • 70

    #2
    Ingen som vill svara? det är jätte många som har kollat kan ingen bara skriva nått som ni vet?

    Kommentar

    • ami
      • March 2002
      • 294

      #3
      Hej.Du är nog tvungen att specifiera det där "äter på varandra" lite bättre.Har de "sönder" varandra ell.vad då.?Hur stort akvarie har du?Hur stora är slöjstjärtarna?

      Kommentar

      • Galadien
        • February 2004
        • 107

        #4
        Om de leker så ska hanarna ha vårtor på gälarna...

        Kommentar

        • _Stina
          • March 2004
          • 70

          #5
          Okej.. Men jag vet ju itne om det är en hona eller hane eller två honer lr två hanar!!! Dom i djuraffären i Flen sa att det kan man itne se.. Men asså de typ nafsar på den stora slöjan.. Dom är itne så stora.. Men ganska stora inga bäbisar..

          Kommentar

          • Kramfors
            • January 2003
            • 7265

            #6
            Om man sätter i en ny Guldfisk/Slöjstjärt kan de till en början jaga den nya, den har inte samma "lukt".
            Det beteendet hindras när man har den nya i en karantän där den koppas in med vatten från akvariet.

            Om någon fisk blir jagad är det stressande, släck ljuset och mörklägg akvariet delvis.
            http://www.kramforskoi.com/

            Kommentar

            • _Stina
              • March 2004
              • 70

              #7
              Men dom kom till akvariet tillsammans ! För ungefär en månad sen!! Så jag tror inte att det är det... Men ingen av dom har vårtor på hjälarna heller... så det kan ju vara två honor eller två ahnar =(

              Kommentar

              • Anja91
                • January 2004
                • 16

                #8
                Hejsan! Detta ''problem'' kan bero på 2 saker: 1. Akvariet är för litet 2. De gillar helt enkelt inte varandra. Jag har själv slöjstjärtar. Fast det kan också vara lek på gång, även fast hanen inte har vårtor. Och Flens zooaffär suger, så jag rekommenderar att du i fortsättningen handlar på en riktig akvarieaffär. Till exempel Akvariekällaren i Örebro, de är jättebra. Och om du har ett litet akvarium, spara pengar och köp ett nytt, det lönar sig alltid. Kram
                Anja

                Kommentar

                Arbetssätt...