Andra fiskar med slöjstjärt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jaanu
    • January 2004
    • 87

    Andra fiskar med slöjstjärt?

    Finns det några fiskar som skulle passa ihop med slöjstjärt? Guppyshonor blev jättejobbiga mot slöjstjärtar vast man skulle tro att de är snälla,mindre osv.
    Vet att malar passar väl, men finns det mera ....
    Irvig nybörjare
  • Bubblan89
    • November 2002
    • 1220

    #2
    Hur stora är slöjstjärtarna?
    Om de inte är jättestora skulle du kunna ha ett stim sebrafiskar http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=51
    Köp ganska stora sebrafiskar annars kan slöjisarna äta upp dom.

    Kommentar

    • Kramfors
      • January 2003
      • 7265

      #3
      Blanda inte tropiska fiskar med Slöjstjärt, nej, inte heller med någon mal.
      Problemet med Slöjstjärten är att de som köper dem blandar dem med tropiska fiskar som kan ha en bakterieflora som en Slöjstjärt aldrig i generationer kommit i kontakt med och därför saknar förmåga att bilda antikroppar mot vissa bakterier.

      http://www.kramforskoi.com/

      Kommentar

      • Bubblan89
        • November 2002
        • 1220

        #4
        men sebrafiskar och slöjstjärtar har ju ungefär samma vatten behov. Sebrafisken gillar ju också lite svalare vatten ( 20-24 greder..)

        Kommentar

        • Jaanu
          • January 2004
          • 87

          #5
          Passar inga malar med slöjstjärtarna?
          Mina slöjstjärtar är 7cm stora.
          Irvig nybörjare

          Kommentar

          • Phoeniks
            • February 2004
            • 12

            #6
            Kan tipsa om Kardinalfisk som är ett jättetrevligt tillskott till slöjstjärtarna!
            Har en liten hobbyuppfödning av div. sällskapsdjur bl.a. Guldfisk, Ancistrus, Parakiter, Undulater, Finkar och hönsfåglar!

            Kommentar

            • champ
              • May 2003
              • 167

              #7
              jag måste ha gjort vääääääääldigt många fel då... jag har hållit en gibbi, massa olika tetror, prakt botia och en rad andra fiskar med slöjstjärtar men alla har varit lika glada.... btw... dom gillade varmt vatten me... iaf mina hade nog ca 25 eller nåt och jag har aldrig sett så glada slöjstjärtar... men men
              Inte alltid jag har rätt... men oftast

              Kommentar

              • Kramfors
                • January 2003
                • 7265

                #8
                Problemet med Söjstjärtar som blir sjuka kan man ofta läsa om här på forumet.
                Kolla på utlänska forum och sidor om fisken, så ser ni att det är så att det anses att tropiska fiskar har en annan bakterieflora än Slöjstjärten.
                Och att den och andra fiskar behandlas med antibiotika och/eller vattnet behandlats med Ozon och de har inget eller dåligt immunförsvar.
                Ett sätt att eliminera det är att den "koppas" in i en karantän och under en tid långsamt vänja fisken med den bakterieflora som är i akvariet.

                Men var och en är salig i sin tro.
                http://www.kramforskoi.com/

                Kommentar

                Arbetssätt...