Kan det bli mera bisarrt???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fija

    #16
    Först i denna tråden finns en länk.

    Kommentar

    • Patrik_Tq
      • November 2003
      • 674

      #17
      Men jag ville hitta filmen på sidan
      Alltså inte zoopet utan den andra hehe
      Gold? Sånt har jag bara i bilen

      www.audis3.se

      Kommentar

      • Patrik_Tq
        • November 2003
        • 674

        #18
        Den som söker han finner, hittade den tillslut hehe

        Nån som lyckats spara filmen?
        Gold? Sånt har jag bara i bilen

        www.audis3.se

        Kommentar

        • Zybeer
          • July 2002
          • 699

          #19
          Otäckt... Stackars fiskar... Egentligen borde man nog inte odla guppies så mycket heller... De har ju blivigt ganska så känsliga av sig. Visst ska man odla fisk men inte för att få fram så bisarra "monster" som möjligt... Guppies och fina färger kan man ju kanske förstå men när kroppsformen börjar anta större förändringar... *ryyys*

          MVH
          /Jens
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=378207

          Kommentar

          • kia
            • August 2003
            • 366

            #20
            Vad bra att du visste ursprunget Elana!

            Inte sparar man en fisk eller ett annat djur som är så svårt missbildat? Usch, jag är verkligen upprörd över filmen, jag kommer drömma mardrömmar om den den stackars, stackars fisken inatt.
            Nybörjare, Nivå II .
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=121760
            "Den som inte gör några misstag gör vanligtvis ingenting alls".

            Kommentar

            • Kramfors
              • January 2003
              • 7265

              #21
              Nja, det där var väl inget att bli upprörs över.
              Ni såg väl vilken bra cirkurlation akvariet hade.
              http://www.kramforskoi.com/

              Kommentar

              • fc25
                • September 2003
                • 330

                #22
                Jag förstår inte heller nöjet med fiskar som ser helt missbildade ut. Förklara gärna nån som vet.
                //Fredrich

                Kommentar

                • kia
                  • August 2003
                  • 366

                  #23
                  Förr utnyttjade man ju människor med svåra missbildningar till freakshows (elefantmannen t.ex.) Det anses oetiskt idag, men det är väl samma behov av att skratta, håna och äcklas av som får någon att behålla och visa en fisk som denna.
                  Nybörjare, Nivå II .
                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=121760
                  "Den som inte gör några misstag gör vanligtvis ingenting alls".

                  Kommentar

                  • Stellan
                    • December 2003
                    • 60

                    #24
                    Nej fy faan. Hade firren funnits bland mina burkar skulle det blivit saxen redan som yngel.
                    Stackarn.
                    5 pojkar
                    7 flickor
                    Ett oräkneligt antal
                    4 blyga
                    4 stackars kvar(fast nu föreställer den bilden en sorgmanteltetra då rå)
                    Ett fint Jack Dempsey par.

                    <hr noshade size="1">

                    Min Zoon på Zoonen

                    Min och gummans smyckes och konst sida.

                    Kommentar

                    • Kramfors
                      • January 2003
                      • 7265

                      #25
                      Jag tycker att odlingen av Slöjstjärt har blivit oetisk i våra ögon, men när man för flera hundra år sedan i Asien odlade på avvikande utseenden på Guldfisk så hade det en orsak, tex tillskrev man fiskarna vissa egenskaper som att den kunde skydda ägaren från sjukdom, barnen kunde blir starka osv i dag har vi accepterat mycket från kinesisk läkekonst, den österländska mystiken och filosofin, vem vet i framtider så kan man gå till läkaren och få ett recept på en Slöjstjärt som du tillber att den ska bota din sjukdom.

                      Man kan tycka vad man vill om den fisken men det är fel att klanka på dem som har de fiskarna.
                      Det är upp till var och en att ha vilken fisk som helst.

                      Jag har fått på nöten av cri när jag skrivit att man inte ska köpa de fiskarna, och det grundar sig på den orsaken att odlingen har blivit så att det ska bli många varianter på fisken att det har blivit groteskt, dels på att det är många nyblivna akvarie ägare som köper en Slöjstjärt utan att veta hur den ska skötas.

                      Jag har skrivit och spridit informationen om att teleskop varianter har ont i sina ögon, vilket jag har läst, men är det sant, ja vem vet.

                      Vad jag vet är att en välskött Slöjstjärt i ett väskött akvarium och med en kunnig ägare är det inte många fiskar som är så personliga och tama.
                      Att de är klumpiga och har svårt att simma är inget de lider av, de är lika glada ändå.

                      Därför blanda inte tropiska fiskar med Slöjstjärt, nej, inte heller med någon mal.

                      Hur de förvaras är inte Slöjstjärten fel.
                      http://www.kramforskoi.com/

                      Kommentar

                      Arbetssätt...