Praktbotior som fått spel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Praktbotior som fått spel

    Hej

    Jag har 6 praktbotior som är ca 8 cm. Nu simmar två av dem omkring som galningar, den ena förföljer den andra, och de har utspända fenor, och slår med kropparna. Deras svarta band har bleknat, och är mer grå. Kommer nå´n annan praktbotia ivägen för den som förföljer den andra, så blir den bortjagad. De andra har inte alls samma betéende, utan fäller ihop fenorna och flyr för livet när den kommer farande. Men den som så att säga är med på jakten, spänner ut fenorna, och slår med kroppen. Har sett dem göra det till och från. Ska de inte vara fredliga mot varandra?

    MVH Micke
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • ami
    • March 2002
    • 294

    #2
    Hej.Det kan gå rättså hett till ibland bland praktbotia(när de kommer upp i storlek)Jag hade 7st.på iaf 20c:m förut o de slogs utav bara den mellan varven m.skador som följd.De kan de också.Jag vet inte om detta är en sorts "rangordning"(osäker).

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Hej

      Ja, jag antog att de ändå har nå´n sorts rangordning. Det är bara de två som håller på, och de har hållit på rätt länge nu.

      MVH Micke
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • ami
        • March 2002
        • 294

        #4
        Hej Igen.Jag fick sära på(göra mig av med)den ena av dem.Då vart det lungt.

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Hej

          De ska ju gå i grupp, så tycker att de borde hålla sams, men de har väl en sorts rangordning inom gruppen.

          MVH Micke
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          Arbetssätt...