Ögonlös slöjstjärt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mn78jag
    • January 2004
    • 23

    Ögonlös slöjstjärt

    Min fästmö var mycket irriterad över mitt bisarra intresse för slöjstjärtarna vilka lever i familjens akvarium. För att hon skulle känna sig delaktig, och mina inköp av specialmat, algskrapor o dyl skulle få fortsätta, föreslog jag att hon skulle köpa en slöjstjärt som bara var "hennes". Glad i hågen kom hon hem med en slöjstjärten Gert. Efter en stund upptäckte vi att den bara hade ett öga. Min fråga är: Vilken framtid har en slöjstjärt med ett öga? Vi vill inte hålla ett djur som lider vid liv.
    Bara döda fiskar följer strömmen!
  • darkside
    • November 2003
    • 165

    #2
    Så länge den äter o verkar trivas är det nog ingen fara på taket, ett öga räcker för att den ska hitta maten.

    Kommentar

    • Bubblan89
      • November 2002
      • 1220

      #3
      Hej!
      Jag har en sorgmanteltetra som bara har ett öga.
      Jag vet inte hur det gick till med en dag var bara ena ögat borta..
      Den åt ingenting på två veckor så jag trodde att den skulle dö, men sen började den visa intresse för mat igen men alla de andra fiskarna äter upp maten innan den vågar sig fram.
      Så den får mat i en sån där yngel låda varje dag som flyter runt i akvariet. Det blir en del extra piller att varje dag fånga in en snabb sorgmanteltetra men vad gör man inte?
      Jag hoppas att den lär sig att äta "själv" tillsammans med de andra fiskarna snart.
      Lycka till med fisken! Jag tror att det kommer att gå bra.
      Mvh/ Sarah

      Kommentar

      • cri
        • September 2002
        • 700

        #4
        Enögd eller blind = Absolut inget problem alls såvida inga snabbsimmande fiskar finns i akvariet. Den kommer att hitta mat i alla fall :o)
        Mvh, cri

        Kommentar

        • Theo
          • January 2004
          • 203

          #5
          Den har väl ett sidolinjeorgan.

          Se bara på blindtetran eller vad det heter...
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=155688

          Inte så mycket än... men det kommer!

          Kommentar

          Arbetssätt...