Färgstarka pakistanbotior

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lottiz
    • December 2003
    • 429

    Färgstarka pakistanbotior

    Mina pakistanbotior har plötsligt blivit mycket mer färgstarka. Från början såg man knappt mönstringen, den var ljust silvergrå som bottenfärgen. Nu har de plötsligt fått kolsvart mönstring och honan (tror jag, lite knepigt att se skillnad) är framme hela dagen och jagar mat som en galning. Förr åt dom bara på kvällen och syntes knappt, nu slåss hon vilt med de andra fiskarna för att komma åt så mycket mat som möjligt.

    Så, vad har hänt? Mår de plötsligt mycket bättre, är dom sjuka eller pilska?

    Om det är så att jag kan hoppas på småttingar, hur gör jag för att ta hand om dem och ge dom bra förutsättningar?

  • smurfmats
    • February 2003
    • 3538

    #2
    det låter som de trivs helt enkelt. grattis
    tråden om fjärilars lek!

    Kommentar

    • Guy Palm
      • March 2002
      • 5720

      #3
      Om det är så att jag kan hoppas på småttingar, hur gör jag för att ta hand om dem och ge dom bra förutsättningar?
      Du kan knappast hoppas på småttingar. Det är mycket ovanligt med Botialek i akvarium. De som har lyckats har fått lek av dvärgbotian, men du kanske blir den första.

      Guy
      Guy
      ,Poecilia,SKS,GOC,

      Kommentar

      • lottiz
        • December 2003
        • 429

        #4
        Ok, men jag ska ta det som ett gott tecken iallafall?

        Dom har börjat cirkla runt varandra och nafsa varandra i fenorna (utan skador). Tidigare har dom inte brytt sig om varandra, bråkar dom eller är dom kära?

        Det är nog en mycket liten chans då att jag skulla få yngel då, men kan nån berätta vad som händer i så fall? Vad kan jag göra för att förbättra chanserna? Lägger dom rom, föder levande osv. passar dom ynglena eller äter upp dom?

        Mycket spännande att sitta å titta på dom nu iallafall, dom är enormt vackra och aktiva. =))

        Kommentar

        Arbetssätt...