Slöjstjärt som bygger skumbo?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ia2004
    • January 2004
    • 286

    Slöjstjärt som bygger skumbo?

    Jag har en slöjstjärt tillsammans med min Kampfisk hane och de trivs jättebra ihop. Min Kampfisk håller på med att bygga skumbo och idag märkte jag att Slöjstjärten också gjorde något likadant. Slöjstjärten gör exakt som Kampfisken..simmar upp och ner och blåser bubblor upp på ytan som till slut bildar ett stort bo.. Är detta vanligt bland Slöjstjärtar eller har min blivit helt galen?

    "..Just keep on swimming.."
  • cri
    • September 2002
    • 700

    #2
    Mina Slöjstjärtar och kampfiskar (1hane 2honor) trivs ochså bra ihop men.... din slöjis har ett beetende jag aldrig hört talas om :o)

    Kanske han/hon bara härmar för att den tycker att det är kul?

    En utav mina slöjisar roar sig med att med vilja.. irritera krabborna och låta dem knipa fast sig i den stora långa stjärt...
    Mvh, cri

    Kommentar

    • ia2004
      • January 2004
      • 286

      #3
      Jag vet att slöjstjärten mår bra, men tycker bara att beteendet är så otroligt knasigt. Visst kan det vara att han apar efter Kampfisken..jag är bara rädd för att Kampfisken kanske en dag får nog av honom och går till attack..kan det hända?
      "..Just keep on swimming.."

      Kommentar

      • hallonbåt
        • February 2004
        • 2

        #4
        hej! kampfiskar bygger "bubbel-bon" oftast när de är barn påväg...hannen vaktar rommen i bubblorna vid ytan, men ja antar att inte din slöjstjärt och kampfisken är ett kärlekspar? :P
        företsen, va roligt att de trivs, ofta nafsas ju de andra fiskarna på kampfisken...

        ha de så bra!
        //elin

        Kommentar

        • ia2004
          • January 2004
          • 286

          #5
          Ja, jag tycker också att det är jätteroligt med två så olika fiskar som trivs ihop..fast man får ju vakta när det är matdax, så att Kampfisken också får lite att äta.. slöjstjärten är rätt glupsk..

          Har det bra du också Elin!
          "..Just keep on swimming.."

          Kommentar

          • herr yngel
            • January 2004
            • 18

            #6
            hur stora är era slöj stjärtar för jag har två honer och några andra fiskar. och en sak till jag undrar hur stor blir en slöj stjärt???????
            /ynglet

            Kommentar

            Arbetssätt...