Praktbotier

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marie J
    • January 2004
    • 10616

    #16
    Ursprungligen skickat av smurfmats
    det är tabletter som man ger till malar o dyl... bra för malar som stödfoder bla...
    Tack för svaret smurfmats!!!

    Jag har 27 grader i karet. Har nu hittat deras gömställe!!! Har en gigantisk plastrot som jag fick med i akvariet och där finns några hål i ändarna där de kikar ut lite då och då. Fattar inte riktigt hur de kan knö sig in då dessa ändar står emot kortsidans glas. Smyger jag så kan jag se några nosar som sticker fram då och då.
    /Marie.

    Min zoon Mina hundar Min Dagbok
    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

    Kommentar

    • Torstensson
      • June 2002
      • 1964

      #17
      Det bästa tipset för att få se sina Praktbotior oftare är att skaffa flera. Sen hur många "flera" är beror nog på..

      Jag skall nog ha flera! =)

      Kommentar

      • Marie J
        • January 2004
        • 10616

        #18
        Min tanke var nog att inte skaffa fler för dom blir ju ganska stora när de är färdigvuxna. Jag har redan överbefolkat ett akvarium en gång och har skaffat detta för att de ska få större samt att jag ska försöka hålla större skaror av de arter jag har. Men tack för rådet.

        Hur många botior har du Torstensson?
        /Marie.

        Min zoon Mina hundar Min Dagbok
        En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

        Kommentar

        • Morellen
          • November 2003
          • 4349

          #19
          Såg inte röken av mina botior de första veckorna... Alla tre knödde in sig i en håla i roten och man såg väl högst en skymt av svansen...
          Sambon tråkade mig för mina dyra fiskar som man inte såg till.
          Nu är de framme jämt och håller full fart. Skall flytta över dem till större akvarium sedan och då får jag se om de blir blyga ett tag igen.
          roten lär de inte gömma sig i så mkt, de har blivit för feta för att få plats mer än en botia i taget...
          http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

          "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
          (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

          Kommentar

          • Marie J
            • January 2004
            • 10616

            #20
            Tack morellen för ditt svar. Det är skönt att få läsa att så många har problem med sina nya praktbotior. Först var jag livrädd att de var sjuka eller att jag gjort något fel när jag startat upp akvariet men nu känner jag att jag i lugn och ro kan vänta ut mina små söta och skojiga praktbotior.
            /Marie.

            Min zoon Mina hundar Min Dagbok
            En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

            Kommentar

            Arbetssätt...