Pakitanbotia

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mackan76
    • November 2003
    • 6

    Pakitanbotia

    Min pakistanbotia blev skogstokig när jag släppte i en praktbotia. Den jagar runt den stackars praktbotian 24 timmar om dygnet. Vad kan man göra åt det, kommer dom lugna sig eller måste jag spola ned pakistaniern. Den var lugn och fin innan jag köpte praktbotian.

    Visste inte att pakistanierna var sådana terrorister som dom är. Behövde en snigeldödare så djurbutiken rekomenderade pakistaniern. I efterhand har jag hört att dom kan vara aggresiva och bita/äta andra mindre fiskar. Och nu har jag själv fått det bevisat.

    Vad tror ni, kommer det lugna sig eller ska jag ta bort pakistaniern innan den stressar ihjäl praktbotian?
    Mackan
  • Patrik_växjö
    • July 2002
    • 2046

    #2
    Kanske är det så att pakistaniern längtat efter sällskap, som den stimfisk den är?? Jag har 3 st och de har aldrig stört några andra fiskar, ens vid romläggning!
    / Patrik /

    Kommentar

    • Krysse
      • December 2003
      • 16

      #3
      Praktbotian är inte så bra att ha ensam eftersom det är en stimmfisk.Tänk på att dom kan bli ganska stora.
      MVH Krysse

      Kommentar

      • Norpan
        • December 2003
        • 679

        #4
        Tänk också på att det förstås är helt olämpligt att spola ner levande djur i toan...
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251501

        Grodor..lite trevligare, lite bättre

        Kommentar

        • stahl_mikael
          • November 2003
          • 293

          #5
          Mackan fråga på zoo butiken istället om dom kan ta hand om det lilla livet

          Kommentar

          • Mackan76
            • November 2003
            • 6

            #6
            Norpan, jag vet att det är oläpligt att spola ner en fisk. Vad jag har att välja på är att en annan fisk kommer dö av konstant stress och mobbing.

            Djurbutiken tar ej tillbaks fiskar, tyvärr.
            Har inga vänner som har akvarium så jag kan tyvärr inte ge bort den heller.
            Mackan

            Kommentar

            • Krysse
              • December 2003
              • 16

              #7
              Synd att dom i zoo butiken inte sa att det var en stimmfisk och rekomederade någon annan fisk isället,tyvärr vanligt att zoo butiker gör så.Så det gäller att läsa på ordentligt innan mam betämmer sig för att handla.
              MVH Krysse

              Kommentar

              • Norpan
                • December 2003
                • 679

                #8
                Om det inte går att ordna så är det väl tyvärr avlivning som gäller (på lämpligt sätt då förstås..)Eller ge dem lite tid till, det kanske lugnar sig?
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251501

                Grodor..lite trevligare, lite bättre

                Kommentar

                • Poseidon
                  • February 2003
                  • 1255

                  #9
                  Både pakistan å Praktbotian är stim firrar...de kan bete sej sådär pga de känner sej ensamma å otrygga.

                  Jag har 6st Praktbotier i 200L som samlever med ett stim av YoYos (Pakistanbotia) 4st, utan några som helst problem.
                  Man måste alltid värdera allting efter ens egen uppfattning och kunskap.
                  Ni gör som ni vill… Jag gör som jag vet...

                  Ha en fortsatt trevligt akvaristisk-dag
                  www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=78099

                  Kommentar

                  • MagicFingers
                    • November 2003
                    • 3136

                    #10
                    [i]
                    Djurbutiken tar ej tillbaks fiskar, tyvärr.
                    Har inga vänner som har akvarium så jag kan tyvärr inte ge bort den heller.
                    är dom inte tvugna till det?.. typ öppet köp .. liksom, läs konsumentköplagen...

                    nåväl...

                    du bor i västerås, det finns en massor me akvarister där (irriterande när dom vill bli av me fisk och man bor på andra sidan sverige)

                    eller sätt in en annons på börsen här...
                    Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                    Nunc Est Bibendum

                    Kommentar

                    Arbetssätt...