Skadad Zebrafisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Maggot
    • January 2004
    • 11

    Skadad Zebrafisk

    Hej, en av mina zebrafiskar har fått ett stort köttsår. Det är inte någon sjukdom för det har jag tittat redan, men den simmar konstigt och blir jagad av andra zebrafiskar. Nu har jag satt den i ett yngelakvarium så att den förhoppningsvis inte ska bli sämre. Hur ska jag göra om den blir sämre? Måste jag avliva den då? Finns det någon medicin som läker sår på fiskar snabbare?


    Tacksam för svar, MVH Johan
  • Bubblan89
    • November 2002
    • 1220

    #2
    Hej!
    En av mina sebrafiskar åkte på lite spö av min gurami hanne en gång.
    Den fick också några köttsår men jag lät den vara kvar i akvariet och såren läkte på fint.
    Men eftersom att din sebrafisk vart jagad av de andra så var det nog bra att du flyttade den.
    Jag tror inte att det finns någon direkt medicin som hjälper..
    Höj temperaturen till 26 grader och ha i lite jod fritt salt det brukar räcka.
    Har du sånt där akvarie medel som gör "vanligt kranvatten till akvarievatten"? Den kan vara bra att ha i, för det tar bort metaller mm som nog inte är så bra att fisken får i såren.
    Lycka till!
    Mvh/Sarah

    Kommentar

    • Kuhlii
      • March 2003
      • 200

      #3
      Hej "johan hammarlund tel 0270 139*9" jag kan få den som foder till mina sköldpaddor... eftersom vi bor nära så går det nog bra... när kan jag hämta den?
      Mina sköldpaddor kan du hälsa på om du går in på http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=51995

      Kommentar

      • ricke
        • February 2004
        • 352

        #4
        min zerbra fisk åkte på spö av min kräfta men den lever fortfarande men har ett r o simmar lite konstigt

        Kommentar

        • Kuhlii
          • March 2003
          • 200

          #5
          Hej Johan din &@v%@ #=#$"¤@/?. Hur är det?
          Mina sköldpaddor kan du hälsa på om du går in på http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=51995

          Kommentar

          Arbetssätt...