Dumma praktbotior...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jackson
    • September 2003
    • 1242

    #16
    Praktbotior är nervösa av sig, men de bör inte gömma sig hela tiden. Jag hade sex stycken, och det var inga större problem att se dem alla. De var alltid först fram vid matningen. Om man sitter framför akvariumet utan att röra sig för mycket, så kommer de ut efter någon minut och kollar läget.

    Nu har jag bara en (jag kan inte fånga den, den är läraktig och försiktig ). Den är mycket försiktigare och kommer mycket mer sällan fram och visar sig. Så vill man se sina praktbotior, så skall man ha ett stim. Det mår de även bättre av.
    Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
    Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

    Kommentar

    • Johan73
      • December 2003
      • 483

      #17
      Så vill man se sina praktbotior, så skall man ha ett stim. Det mår de även bättre av.
      [/quote]

      Jag ville köpa 2 st praktbotia men de sa i affären att det inte skulle funka så då nöjde jag mig med en. Har de fel eller menar de att just 2 inte funkar men att fler skulle göra det?
      /J

      Kommentar

      • Tecknat rules
        • January 2004
        • 18

        #18
        Jag har 4st praktbotia och de är ständigt framme medans lyset är på. Men däremot när det är nedsläckt så ser man inte ett knyst av dom...
        110L: 1 st Gibbiceps, 3 st Skäggmunsmal, 2 st Elefantnosfisk, 4 st Praktbotia, 4 st Scalar, 4 st Fantomtetra, 4 st Indisk Glasmal.

        63,5 kvm: 1 st Pojkvän, 2 st Katter.

        Kommentar

        Arbetssätt...