Bild på mina guldfiskar.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AnnikaW
    • August 2003
    • 343

    Bild på mina guldfiskar.

    Hej!

    Här är en bild på mina fyra guldfiskar för den som vill se.
    De övriga fiskarna som syns är fyra röda fantomtetror och en fembandsbarb.
    Kvaliten är inte strålande, det blir inte bättre med min kamera!

    http://www.ystart.net/upload/20031225/1072391879.jpg

    Jag tänker nu ge bort dem. De mår toppen, och visst gillar jag dem, men jag har insett att mitt hjärta finns hos andra fisksorter.
    (Jag vill satsa mer på växter och ha sydamerikanska fiskar.)

    MVH Annika
  • AnnikaW
    • August 2003
    • 343

    #2
    Hoppas det här inte ses som en annons!
    Det var inte meningen i så fall. Det är redan ordnat vem som ska få dem! Tänkte bara visa dem innan jag ger bort dem.

    MVH Annika

    Kommentar

    • AnnikaW
      • August 2003
      • 343

      #3
      Hej!
      Många frågar om växter och guldfisk, och det sägs att det inte går så bra att ha växter med guldfiskar, speciellt inte finbladiga.
      Måste bara säga att det går utmärkt. (Se bild) Om det är så snyggt kan man ju diskutera, men det är ganska mycket växter, även finbladiga.

      Jag tror att lösningen är att hålla guldfiskarna lagom mätta hela tiden. Mina får oftast mat två gånger om dan, lite lagom varje gång. En annan förklaring kan ju vara att det är så mycket växter att de inte blir lika intressant som om man har bara någon enstaka.
      Eller så är mina guldfiskar helt enkelt knäppa!)

      När jag var bortrest i fyra dagar och fiskarna inte fick någon mat, hade de gått ganska hårt åt L. sessilifloran. Det gjorde iof. ingenting för den växer ju som ogräs! Den hotar ständigt med att ta över helt!
      Jag göder lite med Tropica Master Grow och har inte någon Co2.

      Fråga mig gärna om vilka växter jag har, om du är intresserad av ha fler växter med dina guldfiskar.

      MVH Annika

      Kommentar

      Arbetssätt...