Modig Drottningrasbora?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • defdac
    • January 2002
    • 12751

    Modig Drottningrasbora?

    Normalt sett är mina 40-50 drottningrasboror det fegaste jag sett. Såfort jag sticker ner handen så blir dom skiträdda och klumpar ihop sig till en stimboll i något hörn av akvariet.

    Men ikväll, när jag håvade nålgrässtrån från en tidigare ansning, så kände jag något lent peta på handen då och då - en ensam rackarns drottningrasbora hade fått spel och tog flera gånger sats mot handen och gned sig med en liten len duns. Det såg ut ungefär som när dom tar sats och gnider/kliar sig mot föremål i akvariet.

    Ciklider har jag blivit biten och jagad av och nafsad av Ottosar och Siameser, men aldrig har jag haft närkontakt med en liten pytte-rasbora.
    http://www.defblog.se
  • _Varanus_
    • October 2003
    • 38

    #2
    awww va gulligt

    Kommentar

    • Tasso
      • December 2002
      • 58

      #3
      Samtliga mina fiskar....förutom ottosar, siamensis och kuuhli...äter ut handen när jag matar. Det är kampfiskar, gurami och eldstjärt, och dessutom drottningrasbora...även om drottningarna är lite försiktigare.

      Kommentar

      • M.W
        • November 2002
        • 393

        #4
        Hmmm, du tror inte att dom börjar vänja sig, det händer väl lite då och då att du är nere och rotar omkring....8)
        If everything seems under control, then your not going fast enough - Mario Andretti

        Min blog
        PlantSwap

        Kommentar

        Arbetssätt...