Hjälp!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Crappie
    • May 2003
    • 16

    Hjälp!

    Min en slöjstjärt har blivit lite slö. Den ligger mest och vilar sig med magen mot botten. När jag går fram till karet så simmar den i väg som vanligt men det går sakta och så vinglar den liksom. Ungerför som den vaggar fram. Den verkar oxå ha blivit lite rund om magen, men inte så fasligt tjock tycker jag. Vatten värderna e normala och tempen e konstant 25 grader som alltid. Däremot så ser jag att det börjar bli lite gröna alger på mina schiffer stenar, så jag gör vattenbyten varannan dag nu ca: 40%.
    /Mvh Christer
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    #2
    "Vatten värderna e normala" hur är dina vattenvärden, alger tyder på nitrat.
    Har du några växter, ser att du har 2 fiskar på 100 liter, (skriver det så ingen behöver fråga)
    Vad har du för filter?
    Varför byter du vatten så ofta?
    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    • Crappie
      • May 2003
      • 16

      #3
      Med normala vatten värden så menar jag att PH ligger på 7 och Nitrit på 0. Nitrit halten har aldrig gett något utslag alls sedan jag skaffade fiskarna. Jag har 6 växter i akvariet. Javaormbunkar och några som jag inte vet namnet på. Dom har långa breda blad(gröna). Jag har ett innerfilter. Jag byter vattnet så ofta pga. Algerna som har uppkommit. Lampan har jag på ca: 10 timmar om dagen, är det för mycket kanske? Jag såg idag att det började bli lite mer alger och jag kan inte förstå det. Någon som kan veta vad det beror på och vad som kan vara galet med min Slöjstjärt. Den kanske bara har en deprision det är ju höst. Nä alvarligt jag är ganska orolig.
      /Mvh Christer

      Kommentar

      Arbetssätt...