Skumma Kuhliis

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Minimicro
    • November 2003
    • 11

    Skumma Kuhliis

    Jag har två stycken kuhliis i ett provisoriskt akvarium. Endast 21 liter. De har varit där sen i torsdags. Det märkliga är att den ena av dem har börjat med att simma upp till utan bubbla lite och simma ner igen. Så håller den på ett par gånger innan den ger sig. Trodde först det var syrebubblor jag såg men när skummet inte gick isär när jag rörde i vattet så började jag fundera. Vad kan det vara? Det är just i ena hörnet också. Nån som har nån aning? Förutom ålarna har jag ett trettiotal svärdbäraryngel där i också. Tacksam för hjälp!!

    Sen skulle jag även vilja veta hur i hela fridens namn jag ska veta hur mycket mat de äter.
    /Madeleine
  • Torstensson
    • June 2002
    • 1964

    #2
    Syrebrist?

    Kommentar

    • AndreasN
      • July 2003
      • 2732

      #3
      "Äggen avges vid ytan och fastnar på flytväxternas rötter" står det på artbeskrivningen. Jag har själv lyckats med att få tillskott av kuhli.
      540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

      Kommentar

      • Minimicro
        • November 2003
        • 11

        #4
        Jo, det är ju möjligt. Men det skulle jag inte tro. Jag har nämligen bytt vattnet och ändå gör den så där.
        /Madeleine

        Kommentar

        • Minimicro
          • November 2003
          • 11

          #5
          Ojdå. Då kanske de vill ha bebisar då... Får väl hoppas, fast det är ju inte så troligt. De har ju bara bott hos mig sen i torsdags. Så snabbt anpassar de sig väl inte ändå?
          /Madeleine

          Kommentar

          • AndreasN
            • July 2003
            • 2732

            #6
            Jodå, fiskar kan anpassa sig på direkten om man har tur.
            540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

            Kommentar

            • Minimicro
              • November 2003
              • 11

              #7
              Jo, då måste de verkligen tycka om stället de kom till då. Förre ägaren sa att de är rätt gamla. Annars vet jag ingenting om dem. Blir kul att se hur det utvecklar sig.
              /Madeleine

              Kommentar

              Arbetssätt...