Pakistanbotia

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    • March 2003
    • 320

    Pakistanbotia

    Har två stycken i mitt akvarium, nu till min fråga..
    Är det nån som vet varför mina botior håller på som dom gör? Ibland så håller dom på och far runt varann och jagar varann och håller på hur länge som helst, sen är dom alldeles bleka! Efter ett tag är det som inget har hänt,sen börjas det igen, leker dom eller slåss dom eller vad? Nån som har en aning?
    M-L
  • klara
    • September 2002
    • 1112

    #2
    De gnabbas om rangordningen. Har inte pakistanbotior själv, utan praktbotia och där ser jag samma fenomen. Den som är blekast är den som bestämmer. Dina verkar inte ha gjort upp om den saken ännu eftersom båda är bleka när de gnabbats.
    /Klara
    ------------------------
    Min hemsida
    Min zoon

    Kommentar

    • imported_n/a
      • September 2003
      • 81

      #3
      Dom blir arg bara hehe, händer ju med ciklider att dom jagar andra fiskar hela tiden sen vilar dom ett ta
      Heja fiskar, Hej fiskar.

      Kommentar

      • Mattias Andersson
        • March 2003
        • 826

        #4
        Dom blir arg bara hehe, händer ju med ciklider att dom jagar andra fiskar hela tiden sen vilar dom ett ta
        Sen när är botior ciklider???

        Kommentar

        • imported_n/a
          • March 2003
          • 320

          #5
          Oj oj oj,då måste dom 2 ha problem,dom har ju bott "ihop" i ca 5år och håller på som dom gör! men jag tror att det är 2hannar eftersom dom har "röd mustasch"(felstavat?)Men sen har dom hållt på så där med min algätare ibland också...
          M-L

          Kommentar

          • klara
            • September 2002
            • 1112

            #6
            Två starka individer? Ingen ger sig.... ;O)
            /Klara
            ------------------------
            Min hemsida
            Min zoon

            Kommentar

            • Bubblan89
              • November 2002
              • 1220

              #7
              Jag har 3 stycken de håller också på så där, när det kommer nya fiskar till akvariet så måste de visa vem som bestämmer, det måste inte vara en annan pakistanbotia det kan lika väl vara en guppy =)
              Men de brukar ge efter ett tag
              Mvh/Sarah

              Kommentar

              • LIAN0618
                • September 2003
                • 94

                #8
                Jag har två st Pakistanbotior! Hanen jagar runt honan hela tiden.
                de andra fiskarna får passa sig... annars blir de överkörda! =)

                Kommentar

                • Patrik_växjö
                  • July 2002
                  • 2046

                  #9
                  Pakistanierna är coola! Mina 3 brukar oxo simma runt som idioter, i en typ av alla jagar alla lek

                  De är inte rädda av sig heller, de brukar ruffa å nästan putta på både Salvinina och och mina andra ciklider som är minst dubbelt så stora som de själva!
                  / Patrik /

                  Kommentar

                  Arbetssätt...