Hjälp!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Yvonnsan
    • July 2003
    • 27

    Hjälp!!

    Min prakt botia har blivit jätte deprimerad, den ser nästan döende ut. den ligger på sidan på botten och när den rör sig så ser det jätte segt ut, han polare dog för ngn da sedan, kan det bero på det? jag var och köpte två nya tror ni att han kommer bli bättre eller är han redan för deprimerad, sjuk eller vad tror ni?
  • swetrot
    • April 2003
    • 966

    #2
    Det låter som om du har någon sjukdom i ditt akvarium, men det är jättesvårt att säga vad det är på den beskrivningen du ger. Har du kollat vattenvärdena? Det kan vara nitrit. Ser några andra fiskar "dassiga" ut? Har du haft ned något nytt i akvariet i form av gödning, medicin, beredningsmedel, växter, inredening eller så?

    Swetrot

    Kommentar

    • Yvonnsan
      • July 2003
      • 27

      #3
      Jag vet att nitrit värdena e bra det har jag testat och alla andra fiskar ser ut att må bra.

      Kommentar

      • Morpheus
        • February 2003
        • 673

        #4
        Hur gammal är fisken? om den är gammal kan det bero på det Hur stort är karet du har? det kan var så att den blir stressad av att vara i ett litet kar om du nu har det. De blir ju runt 30 cm stora och behöver stora kar till slut.
        Mvh Anders

        Kommentar

        • Yvonnsan
          • July 2003
          • 27

          #5
          har bara haft den i en och halv månad så den e fortfarande typ fem cm, har ett 112 l. vad kan jag göra för att den ska må bättre?

          Kommentar

          • Yvonnsan
            • July 2003
            • 27

            #6
            Nu finns det inget att göra, han dog
            kanske lika bra det han såg ut att lida ett bra tag.

            Kommentar

            • Morpheus
              • February 2003
              • 673

              #7
              Det är svårt att säga vad man ska göra åt det
              Mvh Anders

              Kommentar

              Arbetssätt...