Frågor om praktbotior

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lisasan
    • August 2003
    • 32

    Frågor om praktbotior

    Jag har lite frågor om praktbotior. Vi har två st ensamma på jobbet och av olika anledningar blir akvariet misskött. Då jag tycker oerhört synd om botiorna funderar jag på om jag ska försöka hitta någon som vill ha dom och adoptera bort dessa. Men först undrar jag...

    Hur gamla kan praktbotior bli? De två som finns på jobbet är väl nästan tio år och 15-20 cm skulle jag tro. Är det svårt att hitta någon som vill ha stora och gamla praktbotior? Nu bor dessa i ett 350-litersakvarium och det bästa vore om det gick att hitta någon med betydligt större akvarium som kan ta hand om dom. Är det en idiotisk tanke eller kan det finnas folk som vill ta hand om dom? Är det någon idé alls med tanke på fiskarnas ålder eller är det bättre att låta dom gå kvar i den nuvarande eländesburken?
  • Patrik_växjö
    • July 2002
    • 2046

    #2
    Tror inte du behöver vara orolig över att inte bli av med dom!
    / Patrik /

    Kommentar

    • ami
      • March 2002
      • 294

      #3
      Hej.Jag tycker du kan annonsera ut dem.Det finns folk som vill ha stora stim av dessa.Det är en stimmfisk,så de mår nog bättre m.lite fler "kompisar".De kan bli väldigt gamla.Säkert 10år.Men ta det försiktigt m.ev."flytten".De kan fastna i håven(har en pigg vid ögat,som den "viker ut vid fångst".)Sen att man "koppar"sakta över till det andra karet.=kan vara väldig skillnad på vattenvärdena=tack vare misskötsel som du skriver.

      Kommentar

      Arbetssätt...