Hjälp! min fisk blir uppäten.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • martinique
    • August 2003
    • 2

    Hjälp! min fisk blir uppäten.

    <font face="Tahoma"></font id="Tahoma">
    Jag köpte en svart sljstjärt för några veckor sen, men han gick inte ihop med mina andra
    fiskar. Dom biter sönder alla hans fenor. Jag fick ta ut han och lägga honom i en stor glas skål, och han börjar må bättre. Hur gör man med syret och så?
    Det är ju många som har gulsfiskar i skålar men hur går det med slöjstjärtar?
  • AndreasN
    • July 2003
    • 2732

    #2
    Guldfiskar eller slöjstjärtar i skålar är rent djurplågeri då de behöver minst 150-200 liters akvarium. Mitt råd är att försöka sälja den eller ta den till affären där de kanske kan ta hand om den.
    540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

    Kommentar

    • Nova
      • April 2003
      • 512

      #3
      Jag håller med AndeasN! Lycka till!
      Mvh Nova
      Denise

      Kommentar

      • martinique
        • August 2003
        • 2

        #4
        Jo, det tror jag med. men jag tror han mår bättre av att va i en stor skål i ett par dagar än att bli uppkäkad. :&gt;

        Kommentar

        • cri
          • September 2002
          • 700

          #5
          Hej,

          Bra att du separerade dem. En skål är inte det bästa men bättre än att vara i akvariet med de andra. Se till att ha mycket "gammalt/åldarat" vatten till hands och byt ca 50% varannan dag (beroende på storlek på fisk och skål) så länge som fenorna läker och den är i skålen.

          Att läsa om Black Moor:
          http://www.bristol-aquarists.org.uk/goldfish/moor/moor.htm

          Tosakin (En Japansk Slöjsjärts typ) till salu i skålar:
          http://www2.inforyoma.or.jp/~yamawaki/ibent23/ibent23.htm
          Mvh, cri

          Kommentar

          • Lo
            • August 2003
            • 3

            #6
            Håller med, det är inte helelr så vanligt att guldfiskar passar ihop med andra fiskar, helst ska det bara vara guldfiskar med guldfiskar.
            //Lizzann =)

            Kommentar

            • cri
              • September 2002
              • 700

              #7
              Hej Lizzan,

              Jag skulle tom. säga guldfisk med guldfisk och slöjstjärtar med slöjstjärtar.

              Detta på grund utav olika sim hastighet.. Jag försökte ha en vanlig guldfisk med långsam simmande, dåligt seende teleskopslöjsjärtar och det var inte en bra ideé :o)
              Mvh, cri

              Kommentar

              Arbetssätt...