Vad har jag för guldfisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • oINRIo
    • January 2015
    • 15

    Vad har jag för guldfisk?

    Hittar inge liknande på google förutom slöjstjärtar, men kroppsformen är ju inte densamma.
    fick ta över min kompis fiskar pga flytt för ett tag sen, men nu tänkte jag kolla så att jag har rätt temperatur för alla fiskar så kom jag på att jag är lite osäker på va detta är för firre. Nån som vet?

    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Vanliga guldiskar får ju även de ibland långa fenor

    Annars finns ju en del guldfisksidor där de olika varianterna visas upp (även om de flesta är slöjisar) - titta där och jämför med din


    http://freshaquarium.about.com/od/go...dfish-Gallery/

    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 27 April 2015, 08:11.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Axman
      • January 2013
      • 188

      #3
      Stjärtfenan är inte delad där va? Så en vanlig comet? Med stora fenor då. Kanske att den bott lite trångt med få vattenbyten så fenorna vuxit men inte kroppen. Skulle jag gissa på.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Ser ut som en lite mager vanlig guldfisk med slöjfenor (enkel stjärtfena). Den som skymtar uppe till höger ser dock ut som en koi tycker jag.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • oINRIo
          • January 2015
          • 15

          #5
          Ursprungligen postat av Shepard
          Ser ut som en lite mager vanlig guldfisk med slöjfenor (enkel stjärtfena). Den som skymtar uppe till höger ser dock ut som en koi tycker jag.
          Jaa den har karp mustaschen haha. Men kan koi ha slöjfenor också? Vilket min har (o:

          Kommentar

          • oINRIo
            • January 2015
            • 15

            #6
            Ursprungligen postat av Axman
            Stjärtfenan är inte delad där va? Så en vanlig comet? Med stora fenor då. Kanske att den bott lite trångt med få vattenbyten så fenorna vuxit men inte kroppen. Skulle jag gissa på.
            Vet att min kompis inte va jätte duktig på vattenbyten, men hennes akvarium va på 250L. Va väl innan kanske då, stackars firren )o:

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Ursprungligen postat av oINRIo
              Jaa den har karp mustaschen haha. Men kan koi ha slöjfenor också? Vilket min har (o:
              Japp, har sett koi med slöjfenor på TV
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              Arbetssätt...