fånga in siamesiska algätare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Sleaper
    svarade
    Tror att någon bra fodertablett frestar mer..

    Lämna en kommentar:


  • vmax4ever
    svarade
    Ja de får bli flaskan, brysselkål störst chans kanske?

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Tipset om flaskan är ett tips som fungerar bra.

    Lämna en kommentar:


  • Sleaper
    svarade
    Man skär alltså av flaskan en bit (ca. 10cmberoende på storlek på flaskan) nedanför öppningen så att man får en tratt som man sen vänder inåt flaskan. Man får ev. tejpa ihop delarna lite grann. Fiskarna hittar in men inte ut.

    Lämna en kommentar:


  • nima.m
    svarade
    Kan du förklara lite mer om det där med pet flaskan. Låter intressant

    Lämna en kommentar:


  • Sleaper
    svarade
    Jag brukar kapa toppen på en PET-flaska och "vända den inåt" så att det blir som en fälla. Sen placerar man en fodertablett i flaska och sänker den i karet. Brukar inte dröja länge innan dom har fastnat, kan behöva upprepas ifall man inte får alla samtidigt osv.

    Lämna en kommentar:


  • Shepard
    svarade
    Jag upplever faktiskt inte siameser (som inte är malar) som särskilt svårfångade, så länge man inte har väldigt mycket inredning och växter.

    Har man det är väl ett tips att ta ur den mest skrymmande inredningen.
    Senast redigerad av Shepard; 30 March 2015, 19:38.

    Lämna en kommentar:


  • Juwel350
    Gäst svarade
    När jag fångar in besvärliga fiskar så stänger jag in dom med vad man har, tex brickor eller skivor i ena kortsidan av akvariumet. Man får då en mindre yta att jaga dom på

    Lämna en kommentar:


  • blaze1337
    svarade
    har du någon som kan hjälpa dig? isf är det enkelt ta varsin håv och tvinga in den i en av dem

    om du är själv är det lite svårare men samma teknik försök tvinga in den någonstans sen ta den med en av håvarna det är enklare om man har 2 (håvar,stavning xD) tog mig 20 min o fånga in en förra veckan jävligt snabba är dem :P

    Lämna en kommentar:


  • vmax4ever
    startade ett ämne fånga in siamesiska algätare

    fånga in siamesiska algätare

    behöver fånga in några siameser och undrar om det finns nån bra fälla att köpa och vilket bete, brysselkål kanske ?

Arbetssätt...