Vårtor på guldfiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dammfisk
    • December 2014
    • 6

    Vårtor på guldfiskar

    Hej! Mina guldfiskar är ute i damm under större delen av året, och i akvarium under vintern. De har dock börjat få vårtor som tycks smitta. De verkar inte lida nämnvärt av det, men det är rejäla vårtor. Djuraffären hade ingen aning vad det berodde på, eller vad man skulle göra åt det. Antar att vårtorna uppstår pga av ngt virus. Vad är det för ngt? och vad kan man göra åt det?
  • blaze1337
    • July 2014
    • 646

    #2
    kan du ladda upp någon bild? gissar på någon parasit eller svamp

    Kommentar

    • woodlund
      • December 2011
      • 666

      #3
      Jag skulle testa saltbad , det tar död på eventuella svampangrepp och parasiter
      1900Liter Diskusvatten


      Medlem i NDSS www.diskusforum.se

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #4
        Nu är jag ingen expert på guldfisk men jag har tidigare läst inlägg om hur guldfisk blivit ihjälmedicinerade pga sina brunstvårtor. Kan man utesluta den orsaken?
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        • Bygert
          • March 2010
          • 2169

          #5
          Lekvårtor låter lite bättre än... nåt annat. Och det är helt i sin ordning om de får det, tyder om något snarare på att de trivs än på att nåt är fel.
          Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Hur ser "vårtorna" ut? Är de små, vita, och sitter på gällocken (som små finnar), så är det så kallade lekvårtor.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            Arbetssätt...