Watonai eller Wakin

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Axman
    • January 2013
    • 188

    Watonai eller Wakin

    Hej!

    Har genom min damm fått upp ögonen för guldfisk och har ett gäng comet/common. Men samtidigt så ser man mer roliga färgkombinationer av slöjstjärtarna (och dess likar) i butik och på nätet men jag har svårt för dess kroppsform och hur långt det gått med inavel mm på dem så att de är så känsliga. Men jag har sett en del på nätet om andra former i japan som ser mer hälsosamma i kroppsformen och vad jag sett även borde vara bättre i tålighet än slöjisarna i vart fall.

    Någon som sett wakin eller ännu hellre watonai-formerna i Sverige? Eller vart man kan få tag på dem?

    //Jonas
  • Axman
    • January 2013
    • 188

    #2
    Kan konstatera att det var inte lätt, skall genom en butik kolla om de kan få med sig wakin när de skall få sändningar av koi från japan. Annars får man väl börja korsa common-guldfisk och slöjisar.

    Kommentar

    • PondLover
      • November 2012
      • 54

      #3
      De som tar hem koi borde kunna få med sig wakinguldfiskar.
      Om du får några positiva svar hör gärna av dig här igen!

      Kommentar

      • Axman
        • January 2013
        • 188

        #4
        Har hittat att koi Huddinge har haft wakin tidigare. Men det är lite långt för mig att åka till Stockholm från Göteborg. Någon som har koll på om de fortfarande är aktiva? Sidan är det lite stiltje på och de svarar inte på mitt mail. Tänk att jag kanske skulle behöva lyfta luren och ringa? Huva!

        Kommentar

        Arbetssätt...