kompis till slöjstjärt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Linn.c
    • July 2003
    • 128

    kompis till slöjstjärt?

    Hej,

    Har något ett bra förslag på en kompis till min slöjstjärt som jag precis fått idag? Finns det någon annan sorts fisk han skulle passa bra i hop med eller är det bäst att köpa en lika dan till? Måste vara fisk som inte behöver varmt vatten.
    Besök gärna min zoon:

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=144349
  • Oscar Cederqvist
    • November 2002
    • 6546

    #2
    De vill gärna vara två, köp en till. Hur stort är akvariet? Ett par guppy är alltid snyggt.
    Oscar Cederqvist

    Kommentar

    • zagu
      • October 2002
      • 35

      #3
      hej!
      har själv ett akvarium med slöjstjärtar.
      mitt tips är att blanda lite olika sorter av slöjstjärtar
      ex: vanliga enfärgade slöjstjärtar, flerfärjade, teleskop och panda.
      någon tetra kan ju också va fin!
      ett lite extra tips. tänk på att köpa rätt växter slöjstärtar äter gärna växter så dom försvinner snbbt om de e sådana dom gillar, fråga i affären vilka dom inte gillar att äta på.

      Mvh Linda
      Ursprungligen skickat av Linn.c
      Hej,

      Har något ett bra förslag på en kompis till min slöjstjärt som jag precis fått idag? Finns det någon annan sorts fisk han skulle passa bra i hop med eller är det bäst att köpa en lika dan till? Måste vara fisk som inte behöver varmt vatten.

      Kommentar

      • cri
        • September 2002
        • 700

        #4
        Hej,

        Det rekommenderas inte att blanda alla olika sorters slöjstjärtar. Teleskop och bubble eye ser sämre, är känsligare än en del andra och mår bäst med samma sort.
        http://www.bristol-aquarists.org.uk/goldfish/goldfish.htm
        Klicka på bilderna till vänster för att se fler bilder och för att få mer information. Där står även vilka typer som passar bättre ihop.

        Hur stort är akvariet? Räkna med min 50l per slöjstjärt i vuxen ålder.
        Mvh, cri

        Kommentar

        • Sazze
          • July 2003
          • 1

          #5
          Tänk på att guldfiskar är en aning "laid-back" och inte far omkring som tex barber.. Så blanda inte fiskar med olika temprament, det kan stressa ihjäl dessa lugna underbara fiskar..

          Lycka till!
          "Jag är inte korkad, jag har bara lite otur ibland när jag tänker" - Okänd

          Kommentar

          Arbetssätt...