Slöstjärt med helsvart öga

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Girre
    • March 2014
    • 15

    Slöstjärt med helsvart öga

    Var idag och köpte 2st slöstjärtar idag. Nu ikväll såg jag då att den ena har ett konstigt öga. Se bild.
    På den andra så ser båda ögonen bra ut och på den andra så ser ena ögat bra ut men just detta ögat är helt svart. Något man behöver oroa sig över?

  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Eftersom det är en så kallad calico, med svarta fläckar, så är det nog bara så att den har råkat få en fläck i ögat så att säga, det vill säga att en av de slumpvis utspridda svarta pigmentfläckarna har hamnat i ögat, och därmed är det helt ofarligt. Det är i alla fall min teori.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Girre
      • March 2014
      • 15

      #3
      Okej tackar för svar. Han är väldigt pigg så de verkar ingen fara med honom.
      Aldrig haft slöstjärt innan men måste säga att det är en väldigt fin fisk att titta på.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Ja, de är ju inte min kopp te egentligen, men har också skaffat ett litet gäng, de är ett rätt oförargligt och färggrant blickfång, som har en viss charm. Köpte själv en häromdagen, som jag såg se'n har missbildad mun, la upp en bild på den i min tråd.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        Arbetssätt...