vackraste barben?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Uli
    • December 2008
    • 51

    #16
    Många fina fiskar det finns! Praktbarbarb hade jag missat. Hm. Men 14cm? Allt vi skaffar brukar växa så det knakar och föröka sig så praktbarben får väl vänta tills någon donerar ett jättelikt akvarium till mig...

    Odessa som vi har är väldigt tjusiga. Upptäckte just att de blir ännu snyggare med belysning från sidan men det är kanske ingen hit för växterna... Dessutom är de roliga eftersom de har olika beteende för sig. Periodvis stimmar de men när det blir parningstider så står de och trycker på de bästa gömställena och bråkar med varann. Brukade tjonga i täckglaset ibland förut. En gång trängdes en ut när täckglaset inte varit ordentligt på. Tyvärr var vi inte hemma, men efter det verkade det finnas lagom med jämnstarka hannar... det blev något lugnare.

    Kommentar

    • addo
      • January 2007
      • 609

      #17
      Jag röstar också på fembandsbarb, mycket för att dom tillhör det lilla antal stimmfiskar som faktiskt stimmar i akvarium. Och fiskar som simmar i formation är vackrare än fiskar som simmar själv.

      Kommentar

      • lella
        • January 2014
        • 2

        #18
        Jag (liksom många andra ser jag) tycker också att fembandsbarben är en av de finaste! Har själv ett litet stim på tio stycken, och de stimmar väldigt bra, är snälla, och så fina när de riktigt färgar ut och nästan skimrar med lite grönt i!

        Kommentar

        • Likan
          • April 2012
          • 2611

          #19
          Guldbarb! Trevlig och färggrann. Dock är Torpeden min favorit, så trevlig och vacker.
          450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

          Kommentar

          Arbetssätt...