Siamesiska Algätare har fått en galen energi - leker/parar sig?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • caxeland
    • October 2013
    • 4

    Siamesiska Algätare har fått en galen energi - leker/parar sig?!

    Nu är det så att mina siamensis ,som alltid brukar hålla sig på sin kant och inte röra sig särskilt mycket, nu på kvällen har fått någon sorts galen energi! De (jag har 2 st) bara simmar upp och ner i cirklar, någon hoppade till och med ovanför ytan, fram och tillbaka osv.. Jag undrar vad det kan ha tagit åt dem?! Jag vet att de under några dagar nu har grävt runt mycket i akvariet vilket gör att jag misstänkt att de leker / vill föröka sig.. Men vad är då detta för litet "glädjerus" de fått? Sen ibland i några minuter kan de gå ner på botten och ligga blickstilla tillsammans (de är alltid tillsammans, överallt..) så jag måste nu fråga er experter! Eller ja, er som inte är lika mycket nybörjare som jag är! Jag har läst på massa och de säger ju att det ska vara praktiskt taget omöjligt att siamensis ska kunna yngla av sig i ett vanligt akvarium men jag kanske bara hade riktig tur när jag köpte dem? (Haft dem i 10 dagar)

    Sen vet jag inte riktigt om denna hamnade i rätt forum men vet inte exakt vilken kategori som siamesisk algätare hör till
    Tacksam för alla sorters svar!
Arbetssätt...