Kuliål med Discus+växtakvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TheSwedishPike
    • June 2013
    • 123

    Kuliål med Discus+växtakvarium?

    Hej!

    Jag har ju ett 720 liters akvarium med discus och en del växter och det är tänkt att fortsätta som växtakvarium.

    Idag när jag vaknade upp eftersom jag jobbar natt vaknar jag såhär sen, skulle kolla till karet och då hade min lillebror köpt en Kuliål i present till mig helt utan förvarning, och en fisk är det sämsta man kan ge i present...

    Dock i alla fall för att inte verka oförskämd undrar jag om den här ålen gör skada i mitt kar?

    Det är 0,4-1,2mm finkornig grus/sand, där går 9 discus och karet i övrigt ser ut så här ungefär nu med alla växter:



    Kommer den gräva upp något?

    Tack i förhand för svar!

    Akutläge typ.
  • Likan
    • April 2012
    • 2611

    #2
    En Kühliål är lika harmlös som en Neontetra. Så nej, du behöver inte vara orolig. Du kommer nog aldrig ens se den för troligtvis kommer den gräva ner sig i sanden. Där gör den ingen skada heller. Gräver den inte ner sig så ligger den och trycker (gömmer) sig någon annanstans.

    Chansen att den gräver upp något är minimal. I så fall är det bara otur. Så njut av den lilla du.
    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

    Kommentar

    • TheSwedishPike
      • June 2013
      • 123

      #3
      Ursprungligen postat av Likan
      En Kühliål är lika harmlös som en Neontetra. Så nej, du behöver inte vara orolig. Du kommer nog aldrig ens se den för troligtvis kommer den gräva ner sig i sanden. Där gör den ingen skada heller. Gräver den inte ner sig så ligger den och trycker (gömmer) sig någon annanstans.

      Chansen att den gräver upp något är minimal. I så fall är det bara otur. Så njut av den lilla du.
      Okej, tack.

      Kommentar

      • Thessiell
        • June 2013
        • 46

        #4
        Kuliål med Discus+växtakvarium?

        Skaffa fler och ge dem gömställen så kommer dom fram :-)

        Kommentar

        Arbetssätt...