Siamesiska algätare eller vad?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    Siamesiska algätare eller vad?

    Jag köpte 5 siamesiska algätare i måndags. Minst en av dom är inte en siames. Jag har kollat upp flying fox här i forumet och enligt de beskrivningar jag hittar här är det inte flying fox. Det är 2 av fiskarna som har ett svart band som slutar före stjärtfenan och den ena uppför sej inte alls som de andra. I alla fall en av dom jagar andra fiskar och äter inte alger. Enligt vad jag fått lära mej tidigare ser flying fox ut som denna fisk, alltså att bandet slutar före stjärtfenan. Jag får ju naturligtvis byta dom men i butiken säjer han att dom bara köper in siameser ( jag kan alltså inte ha fått fel fisk) så jag vill försöka få klarhet i detta. Mina erfarenheter av flying fox är inte av de roliga slaget...
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Klart att du kan ha fått fel fisk även om de "bara köper in siameser" eftersom de kan ha fått in fel fisk själva, även om de har beställt siameser. Se´n det där med att bandet inte fortsätter ut i stjärtfenan på Flying Fox, det kan det tydligen göra, som på den här bilden.

    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305

      #3
      Ja det var det jag såg. Det är ju därför man blir tveksam och vill veta... Jag får ju byta dom så det är väl helt i sin ordning. Det är samma problem som vanligt med dessa firrar Jag tänker stå och peka ut vilka jag vill ha

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Den största skillnaden mellan siamesen och Flying Fox, är att FF har mer färg, på kropp och fenor, och att den väl inte blir lika spolformad, utan är mer platt undertill, och att siamesen ser ut att ha spetsigare nos, åtminstone tycker jag det ser så ut.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Mu(sic)
          • March 2012
          • 2305

          #5
          Dom här två är betydligt slankare än de andra tre. Och rör sej inte på samma sätt. Jag blir stressad av att titta på dom. Som stora silverfiskar Men dom är yngre och har inte mycket färg alls. Jag såg skillnaden direkt när dom kom ner i karet främst på beteendet

          Kommentar

          • Ryskbompa
            • August 2012
            • 930

            #6
            16cm ganska biffiga när dom växt klart :P

            Kommentar

            • Mu(sic)
              • March 2012
              • 2305

              #7
              Ja jag kanske blir tvungen att adoptera bort dom om dom blir för stora för 350 l.

              En annan sak jag har lagt märke till är att de små som jag tänker byta har mer neråtriktad mun än de andra. En annan sorts fisk helt enkelt

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                Du kan inte ta några bilder? Nyfiken på vad det är
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Mu(sic)
                  • March 2012
                  • 2305

                  #9
                  Jag tror inte att det skulle bli nåt bra foto med min Iphone... Men jag kan ju försöka. Om det överhuvudtaget går att fota dom små huliganerna

                  Kommentar

                  • Mu(sic)
                    • March 2012
                    • 2305

                    #10
                    Jag har en ganska bra bild på FB nu men hur gör jag för att länka den hit?

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #11
                      Eftersom du är goldmedlem behöver du inte länka den, du kan lägga den direkt i tråden
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Mu(sic)
                        • March 2012
                        • 2305

                        #12
                        Jag har den i mobilen men inte i datorn...

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          #13
                          Tror det ska gå att föra över den hit från mobilen, som du gjorde till FB?
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            #14
                            Du kan välja att ladda upp filer från en websida, under "hantera bifogade filer". Antar att du skriver in FB-sidan som bilden ligger på där.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Mu(sic)
                              • March 2012
                              • 2305

                              #15
                              Nope. Funka inte

                              Kommentar

                              Arbetssätt...