behöver hjälp =)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • plusskenford
    • August 2011
    • 252

    behöver hjälp =)

    köpte in 27 st guldbarber och 15 tigerbarber sen följde det med 2 st odessabarber och 2st albino tigerbarber.....


    min frågas lyder guldbarber och tigerbarber går väl hålla ihop ???

    derför jag frågar är att jag släppte alla samtidigt nu sex timmar senare är det kaos tigerbarber jagar guldbarberna rejält allt verkar oroligt !!!

    behöver information om detta är normalt ???

    tacksam för svar
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

    #2
    Sv: behöver hjälp =)

    Jag kan ingenting om barber, men borde du inte ha kollat upp det innan

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Tigerbarber kan vara ganska bitska och tuffa av sig vad jag förstår, medan guldbarber är lugnare, så tror inte de är nå´n vidare bra kombination.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • plusskenford
        • August 2011
        • 252

        #4
        jo jesper broman det kan man ju tycka ! men jag hade för mig att det inte skulle vara några problem men nu när jag ser detta så blir jag skeptisk och orolig ?

        Kommentar

        • plusskenford
          • August 2011
          • 252

          #5
          är det inte rang ordning som tar följd nu ?? har för mig att det är stirrigt i början innan rangordning tas ut ??

          Kommentar

          • plusskenford
            • August 2011
            • 252

            #6
            varit inne och kollat till dom nu och spanat på håll, och min iakttagelse är att 5 guldbarber är med stimmet med tigerbarberna och odessabarberna.
            resten av guld barberna trycker lite håller sig undan i grupp men verkar inte oroliga flämtar inte men håller sig undan avvaktande om man säger så.....

            medans tigergänget är helt galna fulla av redbull typ =)
            jag tror detta kommer lägga sig i morgon tror det måste bli ordning i herarkin så att säga.....

            Kommentar

            • plusskenford
              • August 2011
              • 252

              #7
              Idag verkar det som det är bättre men guldbarberna är försiktiga men simmar runt mer iaf....
              tigerbarberna jagar inga och ingen indikation på stress iaf....

              verkar som detta går vägen !!!

              håller er uppdaterade om det är någon som bryr sig =)

              Kommentar

              • plusskenford
                • August 2011
                • 252

                #8
                allt funkar bra !

                ordningen är upprättad tigerbarberna styr men guldbarberna är som vanligt igen och är accepterade =)

                Kommentar

                • plusskenford
                  • August 2011
                  • 252

                  #9
                  guldbarberna är i god valör =) råder faktiskt ganska bra harmoni i karet men tiger stimmet är dom som är härskare i karet och bestämmer tydligt.

                  kombinationen som sådan tycker jag är fin men jag tror nog att tigerbarber med odessabarber är en finare mix egentligen.
                  men som sagt det gick att kombinera dessas två utan något större problem !

                  Barber är underskattade skit roliga fiskar framförallt tigerbarber coola rackare !!!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...