För alla som älskar slöjstjärtar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • blaze1337
    • July 2014
    • 646

    #31
    Eftersom flera här tycker om slöjstjärtar kanske någon kan hjälpa mig , jag vill ha en slöjstjärt men dem blir för stora och kan äta upp mina kardinaler , har hört att det finns slöjstjärtar som ej växer som dem vanliga till 20 cm utan stannar till mindre storlekar är det någon som vet vad dessa fiskar heter / hur man kan få tag på dem? i princip slöjstjärt som aldrig blir stor , med aldrig stor menar jag max 10-12 cm , hörde med en zoobutik och då sa dem att de kunde beställa men skulle kosta runt 400 ville bara kolla här först innan jag beställer dem.

    , vill ha dem till sällskapsakvarium på 240 liters , med blandade fiskar från 2-12 cm storlekar. alla är fredliga ingen som biter i fenor eller liknande.

    Kommentar

    • Henrik_von_Jyndevad
      • January 2006
      • 272

      #32
      Har nyligen lagt en beställning hos Starfisheries i England. Det blir lite en chansning men har hört gott om dem, är dock lite osäker på vilken fraktmetod de tänker använda till Sverige. Förhoppningsvis klarar sig firrarna.

      Det blev en butterfly panda för 20 pund, samt två svart/röda oranda för 3 pund/st. Sen tillkom frakten på 16 pund så jag hoppas inte att resan tar mer än ett par dagar! Håller på att förbereda en plastlåda jag köpte på Biltema som ska vara karantäntank. Sen ska de tillfälligt bo ihop med min black moors, ryukin, calico och red cap i ett litet 120l (alla är dock små till storleken). Sen nu under hösten ska min sambo och jag verkligen försöka hitta rätt akvarium att sätta i vardagsrummet. Gärna på minst 400l.

      Ha det!
      MVH Henrik

      Kommentar

      • Likan
        • April 2012
        • 2611

        #33
        För alla som älskar slöjstjärtar!

        (Ville radera mitt inlägg men det går ej från telefonen. )
        Bifogade filer
        Senast redigerad av Likan; 19 August 2014, 17:54.
        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

        Kommentar

        • Henrik_von_Jyndevad
          • January 2006
          • 272

          #34
          Buuu! Fick ett mail från Andy på Starfisheries idag. Fraktkostnaden på mina fiskar ändrades från 16 pund till 350 pund. Jag var tvungen att ångra min beställning. Kan inte lägga 3-4000kr på transport till fisk i den kvaliteten. Stack bort till Akvarietjänst i Malmö och hörde vad de kunde få tag på. De får sin fisk från Tyskland och kunde eventuellt fixa några teleskop-panda åt mig. Har även hittat en kinesisk sida där man kan lägga bud på fisk i "show quality". Vet inte riktigt vad frakten kostar men de skickar till hela världen.
          MVH Henrik

          Kommentar

          • Henrik_von_Jyndevad
            • January 2006
            • 272

            #35
            Sambon har fått upp ögonen för akvariehobbyn, mer specifikt fancy goldfish. Därför ska vi hitta ett stort akvarium på minst 500l för att skaffa lite fisk av hög kvalitet. Är på jakt efter bra slöjstjärtar men usch vad svårt det är!
            MVH Henrik

            Kommentar

            • FiskarnasFrågor
              • March 2016
              • 1

              #36
              Hej jag har nyss köpt slöjstjärtar! Jag undrar hur mycket mat man ska ge dem per dag och vilka andra fiskar man kan ha med slöjsjärtar?

              Kommentar

              Arbetssätt...