Var köps guldfisk till damm?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mmm
    • June 2004
    • 901

    Var köps guldfisk till damm?

    Börjar bli färdig med bygget av en mindre damm där jag tänkt ha guldfisk i (och ev guldid).
    Men jag undrar om någon här har koll på vart man bäst köper guldfiskar i eller i närheten av Halmstad?
    Gärna någon som har några olika färgvarianter (gärna fina Sarasa)...
    /Mattias
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    varenda zoo/akvarieaffär och varenda trädgårdscenter med dammavdelning säljer väl guldfisk - det måste väl vara den fisk som är absolut lättast att få tag på
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • mmm
      • June 2004
      • 901

      #3
      Nja, känner inte till någon trädgårdsbutik här i närheten som säljer fiskar. Och i zoobutikerna är det väl i första hand slöjstjärtar och liknande som säljs och det är jag ju inte intresserad av. Jag har även varit runt i några zoobutiker här och kollat och det var väl bara en av dem som hade lite grann, dock inga med sarasa-färger vad jag kunde se... Så därför jag frågar...
      /Mattias

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Låter märkligt - ja att de inte ens har guldfiskar, men därmot inte att de lite dyrare varianterna av guldfisk finns i lager eftersom få i Sverige vill betala vad de kostar.
        Jag kollade på Imazos hemsida (Sveriges största fiskgrossist som lvererar till de flesta affärer i Sverige) och de har har just nu i lager röd, gul och shubunkin - men alltså inte några av de lite mer exklusiva.

        Det var ju för drygt en vecka sedan en stor koiutställning i Helsingborg och där såldes säkert en hel del udda varianter av guldfiskar men det är ju lite sent påtänkt nu.

        En stor grossist på dammprylar och dammfisk är ju Pondteam/Aquainteriör i Arlöv http://www.pondteam.se/svenska/sidor...orsaljare.aspx - du kan ju kolla med dom eller genom en av de affärer de säljer till (finns några i Halmstadregionen) om de har eller kan ta in de varianter du är ute efter.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...