Hur många slöjor i 180?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    Hur många slöjor i 180?

    Frågan lyder som rubriken
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    1-2 max

    Kommentar

    • viktorbj
      • April 2013
      • 405

      #3
      Jag tycker 5 eller 6 stycken en fisk som du skulle kunna ha tillsammans med dem är vimpelfiskar även kallad fladdermusfiskar

      Kommentar

      • Mumin
        • October 2007
        • 3837

        #4
        Slöjstjärtar eller slöjancistrus?
        För mycket är inte nog!
        Jag VILL ha en Elefantofon!!

        Kommentar

        • gickan_87
          • November 2003
          • 1873

          #5
          Ursprungligen postat av Mumin
          Slöjstjärtar eller slöjancistrus?

          Slöjstjärtar

          Kommentar

          • Joakim Lundgren
            • August 2006
            • 631

            #6
            Max 2 slöjstjärtar. Viktorbj:s förslag om fladdermusfiskar är helt uppåt väggarna. Du kan inte ha fladdermusfiskar i ett 180 liters.
            AKA: Lizardking

            Kommentar

            • Mumin
              • October 2007
              • 3837

              #7
              Håller med Joakim, MAX 2 och inget mer.
              För mycket är inte nog!
              Jag VILL ha en Elefantofon!!

              Kommentar

              • Millan2000
                • April 2013
                • 48

                #8
                Häromdagen fick min man äran att köpa in fiskar till mitt lilla snäckkar på 54 liter. skrev sms köp 4 guppys. Mobilen stavade guppys till guldfiskar. Det blev lite huvudbry i affären men butikschefen sa att nej guldfiskar måste bo utomhus, så det måste vara slöjstjärtar...så han kom hem med 2 st...det blev att snabbt vända i dörren(har 20 min bilresa till butiken) o byta. Enligt butiken(var dessutom butikschefen) så skulle det gå utmärkt med två slöjisar i 54 liter. Du tycker inte det är litet sa jag? Oooh nej fick jag till svar...först när jag sa att det var ett snäckkar och dom vill ha ganska varmt o slöjisar lite svalare vatten så sa hon att nej då går det ju inte. En liten parentes till detta ämne...men det kan verkligen ställa till det om man som ny vill starta akvarium och förlitar sig på butikerna.
                Tur då att det finns forum. För även om en del inte har rätt i det dom säger så brukar ju fler svara på frågorna och då kan man ju utläsa vad som är rätt o fel.

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #9
                  Nej, butiker kan man tyvärr inte alltid lita på... För övrigt är slöjstjärtar också guldfiskar.

                  Och de där mobilfunktionerna som gissar vad man vill skriva tycker jag är värdelösa och irriterande
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  Arbetssätt...