Tips på var jag kan köpa en pigg och frisk slöjstjärt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Annbjo
    • April 2013
    • 15

    Tips på var jag kan köpa en pigg och frisk slöjstjärt?

    Jag fick för ca en vecka sedan en slöjstjärt av typen golfboll på jobbet av en kund som inte kunde ha den kvar. Hade funderat et ganska bra tag på att skaffa mig slöjstjärt. Han såg väldigt frisk och pigg ut för att vara en golfboll (brukar vara "sönderavlade" och en rad problem vad jag har sett i butiker runt om) så blev verkligen riktigt glad. Han har nu fått sig ett ordentligt hem men skulle vilja skaffa honom 1 eller 2 kompisar.

    Frågan är bara var jag kan hitta en bra affär som säljer friska, och pigga golfbollar i stockholmsområdet så tänkte kolla om någon här har några bra tips?
  • Annbjo
    • April 2013
    • 15

    #2
    Behöver egentligen inte vara en golfboll så länge det är en pigg och kry slöjis

    Kommentar

    • Joakim Lundgren
      • August 2006
      • 631

      #3
      Alla butiker kan ta hem slöjstjärtar åt dig om dom inte har några hemma för tillfället. Ranchus, orandas och ryukins brukar vara de som är vanligast här i sverige. Dock så kanske inte orandas är att rekommendera med golfbollar då de är snabbare på att ta mat än golfbollarna.
      AKA: Lizardking

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Har även sett "himmelstittare"... Tyvärr... De låg bara på botten och såg helt apatiska ut. Det var rätt längese´n, de kanske inte tas in längre.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • ettfettbranamn
          • December 2010
          • 3424

          #5
          Vinsta zoo skulle jag säga.. eller arken vinsta som der heter nu.. råbra kvalitet!
          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

          Normaliseringsprocessen..
          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

          Kommentar

          • Wilhelm
            • October 2002
            • 604

            #6
            Ursprungligen postat av Annbjo
            Han såg väldigt frisk och pigg ut för att vara en golfboll (brukar vara "sönderavlade" och en rad problem vad jag har sett i butiker runt om)
            "golfbollar" är väl sönderavlade guldfiskar?
            Wilhelm
            Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
            www.ciklid.org www.aquafish.info

            Kommentar

            • Annbjo
              • April 2013
              • 15

              #7
              Ursprungligen postat av Wilhelm
              "golfbollar" är väl sönderavlade guldfiskar?
              Heh lite det jag menar med "sönderavlade" dom jag har sett tidigare i min lokala djuraffär har varit så pass runda att de knappt har kunnat simma över huvudtaget. Den jag har nu verkar vara en salig blandning av massa olika slöstjärtstyper.

              Kommentar

              • Annbjo
                • April 2013
                • 15

                #8
                åh tack för tipset ettfettbranamn!

                Kommentar

                • Annbjo
                  • April 2013
                  • 15

                  #9
                  Vet inte om jag vågar beställa från en butik då jag vill kunna avgöra lite hur fisken mår och så innan jag köper den.

                  Kommentar

                  • Ryskbompa
                    • August 2012
                    • 930

                    #10
                    Ursprungligen postat av Annbjo
                    Vet inte om jag vågar beställa från en butik då jag vill kunna avgöra lite hur fisken mår och så innan jag köper den.
                    Dom borde ju kunna erbjuda den servicen att du får kika på firren innan du bestämmer dig. Vill ju inte köpa grisen i säcken :P

                    Kommentar

                    • Joakim Lundgren
                      • August 2006
                      • 631

                      #11
                      [QUOTE=Animaniac;1645281]Har även sett "himmelstittare"... Tyvärr... De låg bara på botten och såg helt apatiska ut. Det var rätt längese´n, de kanske inte tas in längre.[/QUOT

                      Himmelstittare är orandas
                      AKA: Lizardking

                      Kommentar

                      Arbetssätt...