ta hand om slöjsjärt.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • mrfisken
    svarade
    100l

    Lämna en kommentar:


  • Joakim Lundgren
    svarade
    Ursprungligen postat av mrfisken
    OK , JAg har nämligen slängt filtrets kartong men finns det ett sätt att räkna ut det på? och hur vet man filtrets volym? Min är ganska smal kanske diameter på 10 cm och höjden 35 cm eller 40 cm .
    Hur stort är karet? Ytterfilter är ju som regel att föredra framför innerfilter.

    Lämna en kommentar:


  • mrfisken
    svarade
    OK , JAg har nämligen slängt filtrets kartong men finns det ett sätt att räkna ut det på? och hur vet man filtrets volym? Min är ganska smal kanske diameter på 10 cm och höjden 35 cm eller 40 cm .

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av mrfisken
    Kan man på något sätt testa om filtret som jag har är bra? för att jag köpte filtret utomlands och jag vet inte hur många liter den pumpar per min o.s.v
    Hur många liter per timma filtret pumpar står angivet på alla pumpar.
    Sedan är viktigare är filtervolymen - fiskar som skitar ner mycket kräver ett filter med stor filtervolym

    Lämna en kommentar:


  • mrfisken
    svarade
    Ursprungligen postat av Joakim Lundgren
    Sljöjstjärtar blir stora (20-25cm beroende på variant) och skitar ner ordentligt. Till ett 200liters kar räcker det med 3-4 st. Doppvärmare behövs ej, de är kallvattensfirrar. Som inredning funkar t.ex biltemas sand, samt några större stenar om du vill få det lite "bäckaktigt". Jag har aldrig haft problem med växter men oftast brukar de grassera på de flesta växter.
    Eftersom de skitar ner mycket så krävs det att du har ett bra filter samt att du är noggrann med vattenbyten.
    Kan man på något sätt testa om filtret som jag har är bra? för att jag köpte filtret utomlands och jag vet inte hur många liter den pumpar per min o.s.v

    Lämna en kommentar:


  • Joakim Lundgren
    svarade
    Sljöjstjärtar blir stora (20-25cm beroende på variant) och skitar ner ordentligt. Till ett 200liters kar räcker det med 3-4 st. Doppvärmare behövs ej, de är kallvattensfirrar. Som inredning funkar t.ex biltemas sand, samt några större stenar om du vill få det lite "bäckaktigt". Jag har aldrig haft problem med växter men oftast brukar de grassera på de flesta växter.
    Eftersom de skitar ner mycket så krävs det att du har ett bra filter samt att du är noggrann med vattenbyten.

    Lämna en kommentar:


  • BFTO
    svarade
    Här har du svar på dina frågor: http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1203&SOK=1

    Lämna en kommentar:


  • mrfisken
    startade ett ämne ta hand om slöjsjärt.

    ta hand om slöjsjärt.

    Hej

    Jag vill få info från er om hur man tar hand om slöjsjärtar t.ex. akvarium inredning, maten , vatten kvalitet O.S.V

    Jag har inte lyckats tidigare med slöjstjärtar, de dör efter några månader men nu måste jag lyckas !!!!!!
Arbetssätt...