Pakistanbotia

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • IgnisTigris
    • January 2013
    • 17

    Pakistanbotia

    Hej!

    Jag har bestämt mig för att skaffa ett akvarium. Men akvariumet jag tänkt är för litet för praktbotior och slöjstjärtar.

    Så jag har kollat åt ett annat håll och fick upp ögonen för pakistanbotia, platy och guppy..

    Min fråga är kan jag ha dem i ett och samma akvarium (112L)? Går arterna ihop?
    Är det för stort med ett 112L akvarium för dem?


    Vet inte om jag postade denna på rätt ställe.. Men hoppas det är okej ändå.

    Mvh Ella.
  • Dr.Dork
    • December 2012
    • 263

    #2
    Sv: Pakistanbotia

    Vet inte med just Pakistanbotior, hur stort kar de behöver. Kolla i artbeskrivningarna här på zoopet.

    En sak ska du veta, du kan inte ha för stort akvarium för fiskarna För litet går, men inte för stort.
    Guppy och platy går bra i det karet iaf.

    Och välkommen till intresset!

    Kommentar

    • IgnisTigris
      • January 2013
      • 17

      #3
      Tack för svaret då vet jag.

      Kommentar

      • Erik Åhlander
        • January 2006
        • 1881

        #4
        Även pakistanbotian blir lite i största laget, åtminstone om du skall ha ett litet gäng. Det finns ännu mindre arter, med till den lilla dvärgbotian som numera fått det lustiga namnet Yasuhikotakia sidthimunki. Sedan finns en mycket charmig släkting som heter Yunnanilus cruciatus som dessutom är ganska billig - troligen därför att den är lite lättare att odla än de riktiga botiorna. Bägge arterna kan din handlare beställa hem.

        Kommentar

        • IgnisTigris
          • January 2013
          • 17

          #5
          Okej, då ska jag kolla upp dem istället. Tack, vill inte att det ska bli fel.

          Kommentar

          • laasesku
            • October 2002
            • 660

            #6
            Botia striata? Blir inte så stor

            Kommentar

            Arbetssätt...