Äta ihjäl sig?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    Äta ihjäl sig?

    Kan praktbotior äta så mycket så dem dör?

    Har ett gäng ihop med diskusar och de ska ju ha mat ofta vilket leder till att även botiorna får mat ofta. Nu är de som små tunnor och orkar knappt simma.
  • Knax
    • November 2012
    • 1148

    #2
    Sv: Äta ihjäl sig?

    Ursprungligen postat av gickan_87
    Kan praktbotior äta så mycket så dem dör?

    Har ett gäng ihop med diskusar och de ska ju ha mat ofta vilket leder till att även botiorna får mat ofta. Nu är de som små tunnor och orkar knappt simma.
    Det korta svaret är ja. Det kan alla fiskar göra. Mata inte diskusarna mer än att de äter upp det de får. Inget ska hamna på botten. Praktbotia är fantastiska på att hitta mat på botten, så om något hamnar där tar de det. Sedan är de ju också snabba simmare och tar gärna maten framför nosen på andra fiskar, så där gäller det att se upp också. Dvs de kanske äter upp maten du hade tänkt att diskusarna skulle ha. Det problemet är inte lätt att lösa utan att dela på dem.

    - Knax

    Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2
    // Mats, a.k.a. Knax



    "All's well that ends." - Unknown

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #3
      Att alla fiskar äter så dom dör tror jag är en skröna egentligen. När jag matar med levande foder i överflöd så slutar mina killis att äta när dom blir mätta. Men kanske fisk kan äta ihjäl sej på konstgjort foder - men det är ju i så fall inte fiskens fel - då rör det sej om fel mat i kombination med felmatning möjligen.
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      Arbetssätt...