Siamesisk algätare tillsammans med Ansitrus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Peter79
    • April 2012
    • 311

    Siamesisk algätare tillsammans med Ansitrus?

    Hej, jag har en en del tofsalger jag skulle vilja ha bort och funderar därför på att ska skaffa några Siamesiska algätare, men frågan är om botten skiktet redan är fyllt på mitt 180 l. kar. Där bor redan 3 st Ansistrus, 3 äppelsnäkor och ett gäng Amano räkor, kommer malarna och Siamesiska algätararna fungera ihop?


    //Peter
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    #2
    Siamesisk algätare tillsammans med Ansitrus?

    Ursprungligen postat av Peter79
    Hej, jag har en en del tofsalger jag skulle vilja ha bort och funderar därför på att ska skaffa några Siamesiska algätare, men frågan är om botten skiktet redan är fyllt på mitt 180 l. kar. Där bor redan 3 st Ansistrus, 3 äppelsnäkor och ett gäng Amano räkor, kommer malarna och Siamesiska algätararna fungera ihop?


    //Peter
    No probs..

    Köp små och hungriga ena så har du kompisar för lång tid framöver.

    Jag har 4 st i ett kar, de blir sketastora med tiden
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • Sabina
      • January 2003
      • 481

      #3
      Siameserna vistas inte så mycket i bottenskiktet, dessutom brukar ancistrusarna mest vara revirhävdande gentemot samma art. Jag har samma kombination i ett av mina kar och det fungerar utan problem. Men som Mathias redan varit inne på, de blir ganska stora och lata med tiden....
      Mod är ofta brist på kunskap, medan feghet i många fall är baserad på god information

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13110

        #4
        Jag har haft ett antal siamesiska algätare och de har alla vistats väldigt mycket på botten. De simmar inte konstant utan de lägger sig ner på antigen nån rot, växt,sten eller botten. Dem passar inte tillsammans med räkor. Bör också gå i riktigt långa kar eftersom de är väldigt snabba och spänstiga simmare och vill kunna sträcka ut.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        Arbetssätt...