8 cm:s??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Moppan
    • April 2012
    • 47

    8 cm:s??

    Hej!
    Jag var nyss på djurmagazinet, över alla akvarium så finns de lappar på lite fakta om fisken.
    Jag älskar ju slöjstjärtar så jag läste ju allt som stod om dom olika arterna.
    Men för att komma till saken så läste jag att det var någon som bara blev 8 cm.
    Hur många kan jag ha i mitt akvarium på 60 l??
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Du får samma svar som förra gången Finns inga slöjstjärtar som blir 8 cm, de behöver större kar, med bra filtrering.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      #3
      Slöjstjärt.

      Guldfisk.


      Observera det latinska namnet. Ser du att både slöjstjärt och guldfisk heter: Carassius auratus auratus.
      Samma fisk alltså, men lite annan form bara.
      Ser du att guldfisken blir 45 cm
      Slöjstjärten blir vanligtvis inte så stor, men 20 cm och över är ingen ovanlighet.
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • Dippen98
        • March 2012
        • 67

        #4
        http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1203 Står att de blir 20 cm och ska ha 120L kar här iaf ;D Men du kanske känner nån som vill ta över dem ( och har 120L kar ) när de blir för stora , för isåfall skulle du ju kunna ha en/två små nu och ge bort dem sen Ett alternativ ifall du verkligen vill ha sådana
        Senast redigerad av Dippen98; 13 May 2012, 17:04.
        54L med lite olika små vanliga fiskar + Liten burk på ca 5L med liten kampfisk

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          #5
          Ursprungligen postat av Animaniac
          Du får samma svar som förra gången Finns inga slöjstjärtar som blir 8 cm, de behöver större kar, med bra filtrering.
          Ja jo! visst finns det slöjstjärtar som blir 8 cm... nästan alla blir ju det.
          Men att dom stannar vid den längden/storleken är inte troligt

          En slöjis på 20cm har ju varit 8 cm nån gång i livet
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • Moppan
            • April 2012
            • 47

            #6
            Men asså det sto ju max längd

            Kommentar

            • karrokaja
              • March 2006
              • 5388

              #7
              Ursprungligen postat av Moppan
              Men asså det sto ju max längd
              Det var mest skrivet som ett skämt det där sista...
              En slöjstjärt kan bli väldigt stor.
              En snabb google-sökning och jag fick fram lite bilder på stora slöjstjärtar.
              Det tar lite tid att nå denna storlek, men tills dess ska dom ändå ha generöst utrymme!



              Your home of Australian stories, conversations and events that shape our nation.
              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                Ursprungligen postat av karrokaja
                Ja jo! visst finns det slöjstjärtar som blir 8 cm... nästan alla blir ju det.
                Men att dom stannar vid den längden/storleken är inte troligt

                En slöjis på 20cm har ju varit 8 cm nån gång i livet
                Ja, men den levde förmodligen inte i ett 60 liters, för då hade den aldrig fått schansen att bli 20 cm
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Christer5

                  #9
                  Moppan,nu får du lyssna till erfarna akvarister som säger att du inte kan i ha slöjstjärt i ett 60 liters akvarium det är för litet !!

                  Jag ställer också frågor det skall man göra, jättebra att du gör det.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...