Mata Sewellia?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AffeAlien
    • December 2011
    • 655

    Mata Sewellia?

    Ja ni som haft dessa fiskar ett tag vad matar ni med och framförallt hur gör ni så de andra fiskarna inte trycker i sig deras mat?

    Har bara haft dem i 3 dagar än så länge och matade första dagen i dag med flingor och tabletter till botsierna. Lade även ner en algtablett för att se om det intresserade men de verkade helst vilja sitta kvar och suga på rutan så de andra tryckte i sig all mat.

    Eftersom de också är köttätare så tänkte jag prova med svarta mygglarver i morgon men jag är tveksam att de ens kommer hinna fram till maten.

    Alla tips och trix mottages tacksamt.

    mvh
    // Alf
    Mvh Alf

    Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>
  • Miliimli
    • March 2010
    • 2457

    #2
    Jag är väl egentligen fel person att skriva här eftersom mina dog.. Men sen var inte mitt kar riktigt anpassat åt dem heller, höll dem med guramis och varmt och lugnt vatten och de trivs bäst i väldigt strömt..
    Men åt gjorde de i alla fall, fryst artemia var en riktig hit som både de och alla andra gillade. Hade inga problem med att de inte kom och tog för sig av maten heller, utan mina var alltid pigga och aktiva (ända tills de plötsligt låg med magen upp.. :/ )
    Annars matade jag med granulat och det sjunker ju ganska snabbt till botten så de hade inga problem med att få tag i det heller.

    Kommentar

    • AffeAlien
      • December 2011
      • 655

      #3
      Jag har ju inte haft dem så länge så de vet nog inte riktigt var maten finns ännu.
      Ska prova mata med mygglarver i dag sedan köpa lite Artemia, alltid bra att variera kosten lite, så får jag väll se hur det går.
      Mvh Alf

      Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

      Kommentar

      • rudy
        • January 2012
        • 275

        #4
        jag matar alla mina fiskar bara med svarta mygglarver, fickbullar och upptinade ärter och nu så slinker en och annan fluga ner i karet =) och så stödmatar jag bara med fling mat

        Kommentar

        • firren_99
          • September 2009
          • 237

          #5
          http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=143983 Mina var ganska sega med maten i början. körde i rejält med algtabletter, så att det alltid fanns en ledig Det gick bra, även om de fortfarande har lite svårt med att få i sig mat.
          Senast redigerad av firren_99; 27 March 2012, 14:30.

          Kommentar

          • AffeAlien
            • December 2011
            • 655

            #6
            Intressant tråd. Får prova att bryta massa algtabletter i mindre bitar och sprida ut. :-)

            Tack för hjälpen än så länge.

            mvh
            // Alf
            Mvh Alf

            Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

            Kommentar

            Arbetssätt...