Koi!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HelenaFredriksson
    • February 2012
    • 16

    Koi!

    Rädda nyligen två koi från en bekant som tröttnat å ville ta bort dem. Har aldrig haft koi förut och hittar dåligt med information om dem på nätet å i böcker osv.
    De är ganska små exemplar ca 15cm tana å tråkiga ca ett år enligt förra ägaren och hon hade dem i ett litet ca 70l?? akvarium.
    Har ett 560liters som de nu kommer att hamna i så fort vattnet mognat osv. Vill ha tips å info om hur jag ska sköta dem så att de kan bli den sorts fisk de ska vara, går det att få dem att växa till sig osv?? planerar även en damm ute till sommaren.

    Tack på förhand.
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    finns lite info här

    Kommentar

    • gonzo44
      • October 2007
      • 2770

      #3
      Ursprungligen postat av HelenaFredriksson
      Rädda nyligen två koi från en bekant som tröttnat å ville ta bort dem. Har aldrig haft koi förut och hittar dåligt med information om dem på nätet å i böcker osv.
      De är ganska små exemplar ca 15cm tana å tråkiga ca ett år enligt förra ägaren och hon hade dem i ett litet ca 70l?? akvarium.
      Har ett 560liters som de nu kommer att hamna i så fort vattnet mognat osv. Vill ha tips å info om hur jag ska sköta dem så att de kan bli den sorts fisk de ska vara, går det att få dem att växa till sig osv?? planerar även en damm ute till sommaren.

      Tack på förhand.
      Detta karet du tänker ha dom i passar utmärkt.. kolla lite på PH dom vill ha mellan 7-7,5 10-26 grader absolut inte varmare
      du kan med fördel köra utan doppvärmare... sen till foder så tycker jag att du ska gå till zoot i närheten och fråga dom vad dom säger om den biten för jag har inte så jättestor erfarenhet av koi jag har bara haft mina i 4år nu... gå in på länken i min signatur så ser du lite om min damm.. lycka till med koisarna nu
      Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

      Kommentar

      Arbetssätt...