Bara ett öga

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SnuffelKuffel
    • January 2012
    • 73

    Bara ett öga

    Nu är det så här att min lilla slöjis har blivigt mobbad och fått ena ögat uppätet. Kan fisken klara sig med bara ett öga? eller? Burde ju kunna det men tänkte om det var så att han blev helt skev i sitt simsätt eller så.
    Kommer såret där ögat satt bli infekterat tro?
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Fiskar i akvarium brukar klara sig med ett öga. I naturen är det väl en annan sak, men där skulle inte en slöjstjärt klara sig i alla fall.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • SnuffelKuffel
      • January 2012
      • 73

      #3
      Nae, vad bra då. Finns det något man kan göra för att minska risken att det blir infekterat?

      Kommentar

      • Firreforden
        • July 2010
        • 65

        #4
        Jag har en ornatus med bara ett öga. Jag hällde i lite ektazon och han mår bra nu igen så det kan ju inte ha skadat.

        Kommentar

        • jajairse
          • March 2012
          • 1

          #5
          När jag kom tillbaka från semestern feb 2011 hade barnen köpt en skål med två slöjstjärtar. (Piff o Puff).
          Puff saknar höger öga. Onekligen ser han(?) inte lika bra som dom andra. (Skaffade två till, Américo och Shakira).
          Puff simmar runt och har det bra.
          Krockar ibland med inredningen och dom andra fiskarna men inget värre. (Ha inga vassa föremål).
          När det är dags för mat så håller jag koll på att han hittar maten. Jag matar alltid i samma hörn och lite i taget.
          Dom andra jagar runt i hela akvariet medan Puff äter i sitt hörn.
          70 liter har dom att dela på.
          Snart kommer dom att ha ett nytt 260 liters hem.

          Bara din slöjis inte blir mobbad så ska han nog klara sig bra...!

          Kommentar

          • Berserken
            • December 2005
            • 472

            #6
            Hadde en frontosa som var blind på ett öga 14-15 år blev hon och då hadde hon varit blind i halva sitt liv

            Kommentar

            Arbetssätt...