YES! Kuhli-ål yngel!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pelle__k
    • March 2003
    • 646

    YES! Kuhli-ål yngel!

    Vilken överaskning! Skulle idag göra rent i akvariet med en "damsugare". När jag lyfte på en bit skiffersten så virvlade det fram ett gäng ca 2cm långa små maskar. Nej, tänkte jag och trodde nåt nytt problem hade kommit! Men när jag tittade närmare såg jag små underbart söta Yngel!!! Hur söta som hellst! Kan inte säga hur många det var för de grävde ner sig nästan direkt och gömde sig!

    Är det nån mer som har fått yngel på kuhliålar? Verkar vara ovanligt!

    I vilket fall som hellst så har jag ju inte gjort mig förtjänt av denna Bonus men kanske det är fiskarnas sätt att ge lite positiva vibbar tillbaka efter den senaste tidens bekymmer!
    MVH
    www.discusklubben.se
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=73101
  • Stenborg
    • April 2003
    • 367

    #2
    Det är bara att gratulera till din bonus,häftiga små ålar,har själv sex stycken.

    Kommentar

    • Stenborg
      • April 2003
      • 367

      #3
      Har du sett att det finns svart kulhi eller kanelkulhi som den även kallas.Pangio Pangia.Coola ålar.
      MVH Jörgen.

      Kommentar

      • Pelle__k
        • March 2003
        • 646

        #4
        Outsider!
        Svarta ålar går bort! Min kära flickvän tycker att mina randiga Kuhlis ser ut som ormar och jag kan bara inte tänka mig vad Hon skulle säga om svarta Kuhlis som ännu mer liknar .....
        www.discusklubben.se
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=73101

        Kommentar

        • Oscar Cederqvist
          • November 2002
          • 6546

          #5
          Gratulerar.
          Min kära flickvän tycker att mina randiga Kuhlis ser ut som ormar och jag kan bara inte tänka mig vad Hon skulle säga om svarta Kuhlis som ännu mer liknar .....
          Har vi samma tjej eller
          Oscar Cederqvist

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            Är det nån mer som har fått yngel på kuhliålar? Verkar vara ovanligt!
            Det är, såvitt jag vet, mycket ovanligt.
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • Stenborg
              • April 2003
              • 367

              #7
              Hej igen Pelle k.Jag kan garantera att "ormarna" är mer rädda för henne än tvärtom, (har själv taskig känsla för ormar)så jag förstår henne.

              Kommentar

              • Pelle__k
                • March 2003
                • 646

                #8
                Hej!
                På fiskinfo här på Zoopet står det "Äggen avges vid ytan och fastnar på flytväxternas rötter."! Märkligt! Jag har inte haft några flytväxter mer än max 1 vecka! Och med tanke på hur stora ynglen är så lär de vara äldre än så!?
                www.discusklubben.se
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=73101

                Kommentar

                • zingo_boy
                  • August 2002
                  • 983

                  #9
                  men vänta här. Äter inte de andra fiskarna upp äggen innan de kläcks. Så gör de alltid annars, om de nu inte är ciklider som vaktar sina ägg aggressivt, eller har storleken som lax-rom.

                  Kommentar

                  • Rexon@
                    • August 2002
                    • 578

                    #10
                    Kan du inte berätta lite hur akvariet ser ut mm, vore kul att veta :-)

                    Kommentar

                    • Pelle__k
                      • March 2003
                      • 646

                      #11
                      Hej!
                      Om Du tittar in på min zoon ser du hur mitt akvarium ser ut!
                      Där i finns:
                      9 Discus (2 Snake skin, 2 Blue Diamond,2 Marlboro red,2 Red turquise och 1st Golden pigeon!)
                      2 st Guld/Diamant Scalarer
                      55st Kardinaltetror (Var så många från början iaf)
                      15st Neontetror
                      Kuhliålar (Vet inte hur många det är nu!)
                      1st Ansictrus (Hade fler men men var tvungen at flytta över dom till ett annat kan tillsammans med en Gibbiceps eftersom de tyckte om att suga på Discusarna)

                      Har 27.5gr C
                      ph 6.5-7 (Har för ca 3v sen sänkt ph`t från kranvattnets 8)
                      Nitriten är inte mätbar!

                      Ja, Jag vet att jag borde uppdatera min zoon med nya bilder men jag klarar inte av att få dit dom! Vet inte om det är mitt fel eller zoonens! Har ganska bra bilder annars!
                      www.discusklubben.se
                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=73101

                      Kommentar

                      • Guppy_nisse
                        • April 2003
                        • 641

                        #12
                        Hej Pelle. Jag har också en sida på zoonen. För inte så länge sedan så köpte jag en digitalkamera. Jag lånade en av kompisen innan, så skulle jag ladda in bilder. Va lätt tänkte jag.. Dom bara åkte in med en himmla fart.. Men nu med min nya kamera så kan det ta upp mott 5 min/bild. Bara så du vet så tar det längre tid ju bättre bilder...
                        //Tobias
                        DIY Is The Shit!
                        Projekt "Multimediabaljan": Projekttråd - Fisk I Baljan!

                        Kommentar

                        Arbetssätt...