Odling av Danio margaritatus, Pärlrasbora, galaxyrasbora.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chricka
    • February 2009
    • 198

    #31
    Här är min burk som jag idag stoppade i ett par i . Tror ni att det är ett måste att flytta paret efter lek för att få några yngel lr kommer några klara sig iaf?

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC07531.jpg
Visningar: 1
Storlek: 139,6 KB
ID: 2136647

    Kommentar

    • bossep
      • March 2010
      • 4447

      #32
      Det ser ju väldigt fint ut! Men jag skulle nog ha detta till föräldrarna.
      Som lek och yngelakvarium är det för mycket grejor som kan gå fel. Enligt mitt huvud alltså.
      Vad du kan testa är att ha föräldrarna i konstant och se om det blir några yngel. Men det kommer inte att bli några stora kullar som klarar sig. Skulle jag tro.

      Sedan kan du ju testa att plocka bort föräldrarna och se vad som händer och fötter.
      Varför inte testa med lite vissna löv på botten och ympa dessa med lite infusorier?
      Jag skulle nog plocka bort mastodont filtret/pumpen! Vad är det till höger, som det ser ut att gå en sladd till?

      Nu blir jag sugen att sätta upp ett par burkar och se om jag kan hitta någon lämplig rom spridare.
      Men jag måste nog fixa matfrågan först!
      “You can’t see the future if you don't know the history.”
      "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
      Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

      Kommentar

      • chricka
        • February 2009
        • 198

        #33
        Tanken va att låta paret gå där i konstant och hoppas på att några yngel klarar sig. Lite vissna löv är en bra ide som ska ordnas . Det till höger är en liten värmare som jag måste ha då karet står i sovrummet och tempen där inne ligger väll på ca 15grader nattetid.

        Kommentar

        • bossep
          • March 2010
          • 4447

          #34
          Ursprungligen postat av chricka
          Tanken va att låta paret gå där i konstant och hoppas på att några yngel klarar sig. Lite vissna löv är en bra ide som ska ordnas . Det till höger är en liten värmare som jag måste ha då karet står i sovrummet och tempen där inne ligger väll på ca 15grader nattetid.
          Ok förstår det där med värmaren. Hur stort är akvariet. Det ser ganska litet ut och skulle platsa som ett snyggt nano akvarium om du döljer tekniken lite!
          Det skall bli kul att se hur det går.
          “You can’t see the future if you don't know the history.”
          "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
          Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

          Kommentar

          • chricka
            • February 2009
            • 198

            #35
            Karet är bara på 20l så det är ett nano ska se om jag inte kan jaga fatt i ett miniytterfilter lr nått sånt och får det bara växa på sig lite i det andra hörnet så försvinner nog värmaren i snåret så blir det nog bra.

            Kommentar

            • PatrikMalmo
              • July 2010
              • 1072

              #36
              Mm, hade nog också kört det till föräldrarna. Med lite tur klarar sig några yngel, men det beror på så mycket. Är det många hungriga föräldrar så ryker det mesta. Med två par och bra matning ökar chanserna. Med dubbelt så stor burk, lika packad inredning och bara två par så blir det ännu mera plus. Filtret kan också ta en del yngel, går att säkra det med filtermatta eller byta ut filtret mot ett med svamp (finns både luftdrivet och ryggsäcksfilter som funkar ok).

              Det är kul att få egna yngel, helt sant. Testa och se!!
              Bara döda fiskar flyta medströms

              Kommentar

              • chricka
                • February 2009
                • 198

                #37
                Tänkte testa att köra det så här ett tag kanske fylla på med lite mer mossa.Funkar det inte o inga yngel syns till då blir det att testa att köra akvariet tomt och bara nått lekraster.

                Kommentar

                Arbetssätt...