Tigerbarb lekmogna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • madman
    • April 2003
    • 30

    Tigerbarb lekmogna

    såg i dag att 5-6 st av mina tigerbarbs hanar har fått väldigt starka färger på sina fenor och på nosen.. En av hanarna simmar bredid en hona hela tiden o skakar o försöker lägga sin bakfena runthenne. (lägga den över hennes rygg, ungefär som vi tar våran arm o håller om våran partner =)) Kan detta paret vara lekmogna? i så fall. ska jag ha kvar dem i samma akvarium eller ska jag flytta dem till ett mindre?
    Vore ballt att få lite yngel om de nu är lekmogna.
    Har dock inte settnågon större skillnad på honorna. Hur ser man om dem är lekmogna?(
    /Kalle
    Det kostar att ligga på topp
  • Oscar Cederqvist
    • November 2002
    • 6546

    #2
    Tigerbarber leker inte i akvarium, tyvärr.
    Oscar Cederqvist

    Kommentar

    • Corydoras mad
      • April 2003
      • 1686

      #3
      <font color="red">Det går väl visst att få tigerbarben i lek? Varför inte?!</font id="red">
      /Mathias
      The Corydoras freak

      Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

      Kommentar

      • madman
        • April 2003
        • 30

        #4
        har ett stim på 21 st.. i ett 540 liters kar. e också det ända jag har för tillfället.
        Hanarna e helt galna. e som de har någe revir. e 5 st hanar som jagar bort alla andra när de kommer in i deras revir (jag även varandra) e som de försöker ta över en viss plats. e bara vissa honor som får komma in i reviret. alla de andra står i ett hörn o trycker (ca 15 st) så här har dom inte hållt på innan. innan simmade alla i stim men nu e de helt annorlunda,
        Det kostar att ligga på topp

        Kommentar

        Arbetssätt...